C
Tjo!
Vurderer løst å sette opp en traversbjelke i det fremtidige garasjen. Tenkte imidlertid å gjøre det enkelt for meg og feste den med en "utenpåliggende" opphenging, med andre ord med firkantrør stående på gulvet. Ønsker imidlertid litt hjelp med dimensjonering, siden jeg vet at det finnes folk her inne som er gode på sånt. :)

Tenkte meg en I-bjelke, det burde vel være enklest? Kan man få på plass en travers på en sånn uten å ha tilgang til en åpen ende?

Bjelken ville i så fall være ca. 8 meter lang og i den ene enden stå direkte på et firkantrør og i den andre enden ligge på en ytterligere en bjelke (som da ville gå tvers over porten) som i sin tur skulle stå på to firkantrør.

Maksbelastningen inkludert travers ville bli kanskje 1,1 tonn (om man nå antar at en travers kan veie maks 100 kilo). Jeg har selv ingen anelse om hvordan man regner, så jeg håper dere kan hjelpe meg. :)

Blir til å forsterke Gulvet på de punktene trykket skal ned på, det med slutning av de trådene vi har hatt om løftere og ovner :)

Men jeg kan heller ikke regne på det riktig

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.