Ja, det endrer forutsetningene radikalt. Dels kan du jo hoppe over bjelken i rett vinkel, dels må dimensjonene på den gjenstående bjelken kontrolleres. Kan du måle inn den eksakte plasseringen av de nylig oppdagede takbjelkene som kommer til å hvile på den nye bjelken?

Lagde et nytt bilde. Det er to regler på hver vegg som jeg vil fjerne. Ligger på ca 85cm cc

• Grunnplan av leilighet med markering av reglar som skal fjernes ved klædkammer og arbeidsrom, ca. 85 cm cc.
Jeg antar at de røde og turkise bjelkene finnes i takts plan. De interaksjonene som finnes innenfor det området som jeg har sirklet inn på nedenstående bilde eksisterer allerede i dag og trenger ikke å håndteres. Du har to bjelkeender (røde) som havner som punktlaster på en ny limtrebjelke. For å kunne bestemme limtrebjelkens dimensjoner trenger vi å vite størrelsen på disse punktlaster. Jeg regner med at den ene ligger 0,85 m fra bjelkeenden og den andre 1,7 m. Når jeg regner på det kommer jeg frem til at den dimensjonen som jeg tidligere har foreslått, 90x315, holder med god margin også i denne "nye" situasjonen.
Gulvplan med markerede røde og turkise bjelker i arbeidsrommet og garderoben, samt et område ringet inn.

Men den veggen du har ringet inn skal jo bort. Så da må det vel være en bjelke under de blå bjelkene også?

Bjelkene ligger vel i taket? Hvis de ligger i samme plan burde de være festet i hverandre? Eller er de lagt opp på veggen? Det må du finne ut.

Synes de ser ut som de ligger på veggen. Skal se om jeg kan sjekke de uten alt for stort inngrep. Men hvis vi forutsetter at de ligger på veggen. Kan jeg bruke de dimensjonene du foreslo fra starten 90*315 og 90*225?

Ja, ligger de på veggen har ingenting endret seg i forhold til tidligere.

Og om de er festet i hverandre så er det nok med den på 90*315?

Takk så mye for hjelpen. :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.