Tjenare, har akkurat kjøpt et 70-talls 1-plans hus med kjeller, og tenkte å flytte kjøkkenet og få en åpen planløsning med kjøkken og stue.
Taket har 15 graders helling med betongpanner på og snøsonen 2,0-2,5.

Da til spørsmålet mitt, jeg vil rive den bærende innerveggen som den røde pilen peker på og ville trenge hjelp med hva for dimensjon jeg skal ha på en limtrebjelke.

Jeg vil helst åpne opp hele veggen med 4538 i spennvidde, har tenkt 115x270 eller 140x270, er det for svakt?
 
  • Plantegning av et 70-tallshus med en rød pil som viser en bærende vegg som vurderes for riving.
  • Plantegning av 70-tallshus med rødpil som viser bærende vegg som ønskes fjernet for å lage åpen planløsning. Mål og detaljer vises på tegningen.
Det er bare kaldloft over, så limtrebjelken kommer til å ligge opp mot takstolene
 
  • Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.