Har nettopp gjort om et rom til soverom til min datter, men det går ikke an å sove i det rommet pga ekstremt høyt regnlyd (har prøvd selv, ren tortur)

Det er en kvist i rommet og når det regner samles vann et sted ovenfor kvisten og faller i store dråper ned på platen under (for det meste på de to ytterkantene av platen). Og hver dråpe høres ut som en mindre gonggong.

Noen som vet en bra løsning for dette?

Du skriver det selv: stoppe vannet fra å samle seg "et sted" eller stoppe vannet fra å falle ned på platen.

Vil du ha mer hjelp tror jeg vi trenger mye mer informasjon og bilder.

• Liker
Galten
  • Laddar…
Finnes nok ingen quick-fix her som du sier. Legger ved bilde av kuppelen, ser noe feildesignet ut får dere si ifra. Det hvite på bildet kan dere ignorere, jeg la ut litt glassfiberduk for å dempe det verste. Men trolig er det vel en blikkenslager som må ansettes
En svart takark med to vinduer på et rødt tegltak. Det er synlig plassering av noe hvitt materiale under vinduet.

Det burde sitte en takrenne på kuppelen, typ som på bildet nedenfor.

Tak med metallplater og en kvist med rødt vindu; hengerende takrenne ved kvisten.

• Liker
Roger Fundin og 7 andre
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Det burde sitte en takrenne på kvisten, typ som på bildet nedenfor.

[bilde]
Det hadde uten tvil løst problemet!
Har gått rundt i området og det virker ikke som noen har takrenner på kvistene her, er kanskje en form for skånsk tradisjon…

• Wow
Roger Fundin
  • Laddar…
G Galten skrev:
Det hadde utvilsomt løst problemet!
Har gått rundt i området og det ser ikke ut som noen har hängrännor på kuplene her, er kanskje en eller annen form for skånsk tradisjon…
Er skåning men flyttet til Kalmar og der har de også hängrännor :)

• Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
G Galten skrev:
Har gått rundt i området og det ser ikke ut som noen har takrenner på takopplettene her, er kanskje en form for skånsk tradisjon…
eller så har de ikke soverom der

• Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
eller så har de ikke soverom der
Vi hadde et bod der, men så slo jeg ut veggen til datterens rom siden hun ville ha det større.. Så vi har nok ikke hørt denne lyden før.

• Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
G Galten skrev:
Vi hadde et bodrom der, men så slo jeg ut veggen til datterens rom fordi hun ville ha det større.. Så vi har nok ikke hørt denne lyden før
precis, kanskje ikke naboene heller

• Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
G Galten skrev:
Har gått rundt i området og det virker ikke som noen har takrenner på kuplene her, er kanskje en form for skånsk tradisjon…
Vi er litt hardere her i Skåne og tåler sånn lyd...

Men men, har lignende her hjemme og selv om det ikke er sååå ille så forstyrrer det, i det minste den dagen man må sovne, men ikke er så trøtt. En rask løsning kan være å legge ut en bit takpapp der det drypper ned. Hos oss var det et punkt på hver side og hvis jeg la en bit på hver side hørtes ingenting. Sånn overflatepapp med grov overflate altså. Funker til man får gjort det ordentlig i det minste. :-)

• Liker
salahunreal og 2 andre
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Vi er litt hardføre her i Skåne og tåler sånn lyd...

Men men, har lignende her hjemme og selv om det ikke er sååå ille, plager det, i det minste den dagen man må sovne men ikke er så trøtt. En rask løsning kan være å legge ut en bit takpapp der det drypper ned. Hos oss var det et punkt på hver side og om jeg la en bit på hver side hørtes ingenting. Sånn ytpapp med grov overflate altså. Fungerer til man fikser det ordentlig i det minste. :)
Har sjekket nå og det er to små områder der de fleste dråpene lander. Skal prøve tipset ditt som en rask løsning!

• Liker
Droynas
  • Laddar…
magge_
Du kan lede dråpen ned til takrennen med et stykke tau/snor. I stedet for at dråpe følger vannet snoren ned.

• Liker
Galten
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.