Hei. Skal fatte meg kort..
Gammelt hus og skråtak i rom på overetasjen, der de har laget rette vegger halvveis opp for å få lagringsplass langs rommene. Nå skal en vegg bort, og da ligger det et langt ventilasjonsrør i eternitt som må bort, men da trenger jeg å dele dette. Skal jeg sage eller slå av det? Hadde tenkt å sage, men vet ikke hvilket blad jeg skal ha i tigersagen i så fall. Eller om jeg skal slå det i stykker med hammeren, vet ikke hvor hardt det er og hva som støver mest.
Gammelt hus og skråtak i rom på overetasjen, der de har laget rette vegger halvveis opp for å få lagringsplass langs rommene. Nå skal en vegg bort, og da ligger det et langt ventilasjonsrør i eternitt som må bort, men da trenger jeg å dele dette. Skal jeg sage eller slå av det? Hadde tenkt å sage, men vet ikke hvilket blad jeg skal ha i tigersagen i så fall. Eller om jeg skal slå det i stykker med hammeren, vet ikke hvor hardt det er og hva som støver mest.
Sjekk konstruksjonstegningene fra da huset ble bygget. Hvis veggene er der, er det ikke sikkert at det bare er å fjerne dem.A ankan678 skrev:
Har i mitt hus stående plankvegger mellom boareal og kattvinduer, og de fyller definitivt en funksjon for takstolene.
Hei igjen. Tenkte jo rive en del av veggen på kattvinden, mange sier at det kan være bærende, så nå har jeg noen spørsmål til. Huset er ca 10m. Overetasjen har to rom, ett er på 7 meter og det lilla på 3. Det store rommet har skråtak langt ned, kanskje er 50cm rett vegg. Og det lille har kanskje 1,5m rett vegg. Begge kattvindene har små dører og brukes som lager. Den veggen jeg vil ha ned er ca 2 meter. 1 meter vil bli stående som det er.
Spørsmål 1. Veggen er stående spontede plank på 34mm, kan dette være bærende?
Spørsmål 1. Veggen er stående spontede plank på 34mm, kan dette være bærende?
Klikk her for å svare