Skal sette opp dekorpanel fra Byggmax på veggen bak ovnen.
Dette skal jeg sette opp på en vegg med monteringslim, jeg ser frem til å gjøre det selv, men det er litt detaljer bak som jeg funderer på angående den mest praktiske/beste løsningen.
1. Har en lampe midt på veggen med ledning som akkurat nå er i tynn kabelkanal ned til gulvet, skal man dra denne over platene eller er det verdt å be elektriker dra inne i veggen ELLER felle inn baksiden av panelene så den får en vei ned til stikkontakten mellom veggen og panelene (eller er det fyfy?)?
2. Monteringslim er med på listen over anbefalte måter for oppsetting og føles renest og enklest, men bekymringen er der likevel for at det kan rase sammen om en uke eller måned, eller kan jeg stole på at det sitter hvis jeg gjør en god jobb?
Litt som å sette et 300L akvarium på en pall, man går konstant og bekymrer seg for at det skal rase sammen.
Blir mitt mest synlige prosjekt i det nye huset hittil så ønsker å få det ordentlig med minimalt med "Åh nei..." halvveis gjennom arbeidet.
Det er en pelletskamin med KMP ut gjennom veggen, det er god margin bak kaminen så nå før montering har vi 15 cm til overs bakover før vi begynner å komme for nær, og panelene er 1,7 cm tykke og treveggen som er bak i dag ble godkjent både av installatør og feieren, så tror / håper at 1,7 cm oppå det ikke skal være noen fare.