Hei, jeg fikk for en stund siden ordre om at det skulle være liggende ytterpanel på veggene i hallen og på kjøkkenet. Uten å ha noen direkte kunnskaper eller erfaringer innen byggbransjen, tenkte jeg at det ikke kunne være så vanskelig. Men en av de mange feilene jeg gjorde underveis var at jeg ikke var spesielt nøye med ytterhjørnene. Jeg tenkte at det nok fantes en hjørnelist å sette på der. Men ingen hjørnelist jeg har funnet dekker skjøtene. Bordene er 21 mm pluss glippe på 0-6mm
er det noen som har tips på hvordan jeg skal løse dette? Liggande ytterpanel med synlige gliper i hjørneskjøt, malt i hvitt. Hallvegg- og kjøkkenpanel, mangel på passende hjørnelist.

Jeg hadde bygget en knaggbrett av en 17*50 og en 17*70, omtrent som man gjør utendørs, men hvordan det blir avhenger mye av hvordan det ser ut rundt omkring. lister på dører i nærheten, taklist, gulvlist osv.

Noe som bare dekker "den stygge siden? Hvit glatt 50 mm dørkarm? 30 mm list?
Så finnes det hjørnelister som er ca 30 mm på begge sider. Det hadde nok jeg valgt.

Akkurat, det går jo an å ta en bred smyglist som møter en bred fugelist!?

Dvs som dette modifiserte bildet (Vet ikke hvorfor den ville tegne en pil og ikke bare en strek...)

En grå hjørnefigur med en innvendig rød pil som peker mot vinkelen, illustrerer en bred smyglist som møter en bred foglist.

Eller en dørfôr som møter en gulvsokkel? Samme prinsipp som smyg/fugelist men tykkere..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.