Vi har mye sprengstein og fyllmasse som vi trenger å bli kvitt. Vi har tenkt på å bruke sprengsteinen for å bygge en støttemur og fylle bakken bak muren for å lage en terrasse hvor vi kan ha en uteplass (se den røde markeringen på bildet). Vi vil at terrassen skal strekke seg langs hele kortsiden av huset fordi det gir mest kveldssol. Dette innebærer at vi kommer til å dekke deler av den teglkledde fasaden som vender mot kjelleren i vårt hus som er bygget i en skråning. Jeg tenkte å sette isolerende drensplater mot veggen for å gi viss ventilasjon til veggen. Jeg håper at kjellerveggene, som for øvrig består av murede lettbetongblokker, ikke inneholder noe organisk materiale. Er det rimelig å anta det? Dessuten lurer jeg på hvordan svillen er plassert i hus av denne typen (bygget 1959), i henhold til den røde markeringen eller den blå markeringen?