Hei jeg har et problem. Håndverkerne har støpt pilar utenfor døren til mitt drivhus hvor markjern er stukket ned. Det er bare det at døren er så nær bakken at jeg kan knapt dekke betong/markplaten. Jeg prøvde å dekke med et tynt lag jord, men når jeg åpner døren blir deler av jorden skrapet bort.
Jeg tenkte at da legger jeg en markduk over, men den dras med under døren. Jeg lurer. Nå er jo betongen herdet og xps er jo til for å isolere i bakken. Ikke over bakken. Burde jeg ikke kunne ta en kniv, sag (eller hva er det mest passende verktøyet) og grave frem og skjære bort 5 cm kant ned. Deretter dekke med jord?
At betongen stikker opp og synes litt kan jeg akseptere, men jeg irriterer meg over at xps-platen titter frem og utsettes for UV-lys!
Hvordan skjærer jeg enklest av kanten uten at det smuldrer for mye.
Jeg tenkte at da legger jeg en markduk over, men den dras med under døren. Jeg lurer. Nå er jo betongen herdet og xps er jo til for å isolere i bakken. Ikke over bakken. Burde jeg ikke kunne ta en kniv, sag (eller hva er det mest passende verktøyet) og grave frem og skjære bort 5 cm kant ned. Deretter dekke med jord?
At betongen stikker opp og synes litt kan jeg akseptere, men jeg irriterer meg over at xps-platen titter frem og utsettes for UV-lys!
Hvordan skjærer jeg enklest av kanten uten at det smuldrer for mye.
Klikk her for å svare