Hei jeg har et problem. Håndverkerne har støpt pilar utenfor døren til mitt drivhus hvor markjern er stukket ned. Det er bare det at døren er så nær bakken at jeg kan knapt dekke betong/markplaten. Jeg prøvde å dekke med et tynt lag jord, men når jeg åpner døren blir deler av jorden skrapet bort.
Jeg tenkte at da legger jeg en markduk over, men den dras med under døren. Jeg lurer. Nå er jo betongen herdet og xps er jo til for å isolere i bakken. Ikke over bakken. Burde jeg ikke kunne ta en kniv, sag (eller hva er det mest passende verktøyet) og grave frem og skjære bort 5 cm kant ned. Deretter dekke med jord?
At betongen stikker opp og synes litt kan jeg akseptere, men jeg irriterer meg over at xps-platen titter frem og utsettes for UV-lys!
Hvordan skjærer jeg enklest av kanten uten at det smuldrer for mye.

RoTe
bilde?

At betongen synes gjør ingenting og går heller ikke å gjøre noe med. Men jeg lurer på om jeg skal grave frem xps-platen på siden og skjære av 5 cm. Xps er som en kant rundt, men døren skraper bort jorden hver gang jeg åpner døren.

• Metallramme og polykarbonatplate med synlig jord foran. Dørens bunnkant skraper opp jord ved åpning.
RoTe
Jeg tror du er noe på sporet... ;)

RoTe RoTe skrev:
Jeg tror du er noe på sporet... ;)
Japp i kveld skar jeg av 5 cm- det gikk veldig lett med en sag. Så dekket jeg med jord og det ser ut til å fungere!

• Liker
RoTe
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.