13.919 lest ·
23 svar
14k lest
23 svar
De nye panelbordene slår seg! Reklamere?
Om de var vridde og bøyde allerede når du fikk dem, så ville jeg reklamere. Beijer måtte hente halvparten av mine tak fordi de ikke var greie, noe de gjorde uten å nøle.Yrrol skrev:
Her skal det sitte en spiker i bunnbordet og to i lokket. Spikeren i lokket skal ikke sitte i bunnbordet. Og bordene skal settes så bunnbordet får sin konkave side ut, og lokkbordet slik at den konvekse kommer ut, når bordene prøver å rette ut årringene. 
Men jeg oppfattet at ditt nye panel ikke ser ut slik som på dette bildet!?
Problemet med høvlede planker er at det ikke går an å vurdere inn- og utside, for de blir alltid konkave mot den uhøvlede sidenthomasx skrev:Her skal det sitte en spiker i bunnplanken og to i lokket. Spikeren i lokket skal ikke sitte i bunnplanken. Og plankene skal settes så bunnplanken får sin konkave side utover og lokkplanken slik at den konvekse kommer utover, når plankene prøver å rette ut årringene.
man kan selvfølgelig sette bunnplanken med uhøvlede utover samt lokket med den høvlede utover!! :eek:
Slik ser den nye ut:thomasx skrev:Her skal det sitte en spiker i bunnplanken og to i lokket. Spikeren i lokket skal ikke sitte i bunnplanken. Og plankene skal settes slik at bunnplanken får sin konkave side ut og lokkplanken slik at den konvekse kommer ut, når plankene prøver å rette ut årsringene.
Men jeg oppfattet at ditt nye panel ikke ser ut som på dette bildet!?

Takk for alle tips!
Kjør på følgende til neste vegg:
- Sørg for å sette lokk og grunnpanel samtidig
- Spiker grunnpanelet i sikksakkmønster
- Olj inn endeviret før maling
Noen som har tips på egnet olje til endeviret når jeg maler med falu rødfärg?
Kjør på følgende til neste vegg:
- Sørg for å sette lokk og grunnpanel samtidig
- Spiker grunnpanelet i sikksakkmønster
- Olj inn endeviret før maling
Noen som har tips på egnet olje til endeviret når jeg maler med falu rødfärg?
Klikk her for å svare