Hei på dere!
Jeg vil diskutere noe med dere da jeg har fått litt forskjellige svar. Jeg har brukt en finer for å sage ut 1.20x1.40 store biter fra oppsatte gipsplater på en yttervegg. Jeg tenker ikke gå inn på hvorfor jeg har gjort det, men la oss si at det var mest praktisk slik ;).
Spørsmålet mitt gjelder dampsperren som "revnet" på enkelte steder der jeg sagde. Det må vel være nok om jeg teiper de skjøtene som oppstod med typegodkjent dampsperreteip? Jeg forstår at dette med yttervegg og dampsperre er noe man må være forsiktig med. Men hvor drar man grensen for hvor nøyaktig man skal være her?
Misforstå meg rett, jeg tar ingen snarveier, men streber hele tiden etter å gjøre det "etter boka" = ingen juks. Huset ble bygget -91 og isolasjonslaget i ytterveggen er ca 18 cm, om det har noen betydning i denne sammenhengen.
Takk på forhånd.

P
Ja, det er nok å tape igjen snittene med riktig type tape.

Ok, jeg mistenkte det. Jeg er ganske fersk i "byggbransjen" så jeg leser meg til det jeg trenger å vite og blander det med sunn fornuft. Noen ganger er det imidlertid ikke nok da man får ulike svar på spørsmålene sine. Da er det perfekt å ha dere alle å spørre... Takk for hjelpen!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.