Hei kunnskapsrike!

Har bygget ny garasje med naboen. Har nå satt dampsperre på alle vegger på min side inkludert mellomveggen som deler garasjen. Garasjen skal varmes opp om vinteren. Naboen skal også isolere og varme opp sin side. Nå som jeg har satt dampsperre på min side bør det vel fungere om han ikke gjør det på sin side av mellomveggen?

Takk på forhånd

• Garasjevegg med nyinstallert dampsperre og isolasjon, klare tregulvbjelker synlige over, diverse byggeutstyr og pappesker rundt.
Det kunne bli problemer om naboen varmer men ikke du. Jeg ser det som litt upassende fordi du ikke vet hvordan det kommer til å bli brukt i fremtiden.

Du tenker at hvis han varmer opp sin del av garasjen, vil fuktigheten bli på min side?

M masen7502 skrev:
Du tenker at hvis han varmer opp sin del av garasjen, blir fuktigheten på min side?
Har vært uklar! Min side vil være oppvarmet året rundt!
D Daniel 109 skrev:
Det kunne blitt problemer hvis naboen varmer, men ikke du. Jeg ser det som litt upassende siden du ikke vet hvordan det vil bli brukt i fremtiden.

M masen7502 skrev:
Hei kunnskapsrike!

Har bygd ny garasje med naboen. Har nå satt dampsperre på alle vegger på min side, inkludert mellomveggen som deler garasjen. Garasjen skal varmes opp om vinteren. Naboen skal også isolere og varme opp sin side. Nå som jeg har satt dampsperre på min side, bør det vel fungere om han ikke gjør det på sin side av mellomveggen?

Takk på forhånd
Skal som sagt være varmt på min side året rundt!

Noen som har en idé...fjerne eller beholde plasten på min side?

Hvor tykk er veggen? Var det hastverk når du isolerte?

E egge80 skrev:
Hvor tykk er veggen? Var det hastverk når du isolerte?
95mm vegg...nei, ikke hastverk men etterpåklok

Da ville i hvert fall jeg kjørt uten plast, hva er dimensjonen på yttervegger?

E egge80 skrev:
Da ville iallfall jeg kjørt uten plast, hva er dimensjonen på ytterveggene?
Ok får vel ta bort plasten ellers blir vel fukten værende i veggen antar jeg. Yttervegg 165mm

Så lenge du har varmere enn naboen er det rolig, og denne ikke setter plast!
Du kan ha plast om du vet at du alltid kommer til å varme opp.

E egge80 skrev:
Så lenge du har varmere enn naboen er det greit, og denne ikke setter plast!
Du kan ha plast om du vet at du alltid vil varme opp
Det var så jeg tenkte...da burde jo fukten ta seg på hans side og ikke bli værende i veggen...vi begge skal varme opp men jeg kommer sannsynlighet varmere

Det føles som at mellomveggen blir som hvilken som helst innervegg, dropp plasten.

E egge80 skrev:
Det føles som at mellomveggen blir som hvilken som helst innvendig vegg, dropp plasten
Ok. Takk for bra tips

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.