4.345 lest ·
4 svar
4k lest
4 svar
Vegg mellom garasje og hus? Mellomvegg eller yttervegg med dampsperre?
Jeg vurderer å gjøre noen gjennomføringer for røropplegg fra garasjen og noe annet smått og godt. Hus og garasje sitter sammen. Hvordan pleier en slik vegg å være konstruert? Er det yttervegg med dampsperre og alt det der, eller er det en skillevegg med bare reisverk, gips og isolasjon? Huset er fra 90-tallet om det har noen betydning i denne sammenhengen...
Ingen som har en anelse om hvordan det pleier å gjøres? Spørsmålet gjelder selvfølgelig en garasje som ble bygget samtidig med huset...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Det skal iallfall være dobbeltgips eller tilsvarende for brannvern. For øvrig avhenger det av hvordan garasjen er konstruert.
Jeg selv valgte å bygge veggen mellom hus og garasje nesten lik som mine yttervegger.
Min vegg består av: gips - veggspon - 70mm liggende lekter/steinull - 170mm stående lekter/steinull - 70mm liggende lekter/steinull - veggspon - gips.
Siden jeg har varme året rundt i garasjen så droppet jeg plasten.
Min vegg består av: gips - veggspon - 70mm liggende lekter/steinull - 170mm stående lekter/steinull - 70mm liggende lekter/steinull - veggspon - gips.
Siden jeg har varme året rundt i garasjen så droppet jeg plasten.
Klikk her for å svare