Hei.

Skal rive innsiden av en yttervegg i en gammel hytte for å bytte ut Treetex med OSB og gips... og lurer på om det er verdt å sette en dampsperre mot panelen som er på innsiden for å få bort litt trekk.
Veggen er bygget på følgende måte fra innsiden:
Treetex - panel - isolasjon/regler - panel - vindsperre - ytterpanel.
Hytta er kaldstilt om vinteren.

Er det verdt bryet?

Til saken hører at vi også planlegger å installere en ovn...

/Frippe
 
Rickard.
Osb er vindtett og hvis du monterer den pent, får du omtrent samme effekt uten å måtte bruke plast, som mildt sagt er tvilsom i slike situasjoner. Vinduer, dører og under svillen er vel slike klassiske steder du kan legge litt ekstra fokus på uansett.
 
  • Liker
Intet
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.