Jeg leser jo mange tråder der det er funderinger om remser ved sparkling... Jeg selv har alltid brukt papirremse vått-i-vått i de fasade kantene på gipsplatene og deretter selvheftende glassfiberremse på platenes kortsider eller skjøter som mangler fasning...

Søndag sto jeg overfor dilemmaet at glassfiberremse var slutt og vevlimet jeg hadde brukt noen ganger for å lime papirremse hadde klumpet seg... Jeg hadde dog en boks med våtromsgrunning og papirremse...

Jeg limte rett og slett opp papirremse i våtromsgrunning og malte også over remsen med litt mer våtromsgrunning. Den sitter som fjell etter at det tørket og er til og med lavere enn det pleier å være med vevlimet (som er ganske tykt). Jeg har sparklet og malt nå og den sitter fortsatt fast, og det finnes ikke en eneste indikasjon på slipp...

Tenkte bare å tipse om det siden jeg tror det kommer til å bli min framtidige metode, både i faset og ikke-faset skjøt! :)

S
avhengig av hvilket merke du bruker så kan man bruke våtromsgrunn som vevlim.
"Materialforbruket avhenger av om behandlingen er liming av vev eller grunning av vev".

Den våtromsgrunn jeg har er egnet for oppliming av vev (er ikke all våtromsgrunn det?)... Min tanke med tipset var mest at våtromsgrunnen jo er ganske tynn så det blir en "lav" bul når man limer remsen...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.