7.490 lest ·
18 svar
7k lest
18 svar
Consteel byggvarer, er det et seriøst firma?
Ja, de kom noen dager senere, og bestillingen var komplett og ingenting å klage på når det gjelder kvaliteten. Men det var jo produkter fra Velux, så de har ingenting med produksjonen å gjøre.M Mcom skrev:
Når det kommer til ansvarsfrågan så kan jeg bare si at jeg vil oppdatere her når vi har løst tvisten. Nåværende status er at jeg har bestridt deler av fakturaen med henvisning til erstatningskrav pga forsinkelse, og deres svar er at de skal saksøke meg for bedrageri.
Tenkte jeg skulle oppdatere litt angående dette, dessverre så er dette et fryktelig useriøst selskap, de nekter å ta en konkret diskusjon og en gang møte argumentene uten å bruke trusler i stedet. Jeg har i løpet av den siste måneden prøvd å ha en slags diskusjon, men de kan ikke ta til seg noen form for argumenter og henvisning til forbrukerlovgivning. Consteel byggvaror og også Saver Bygg som jeg tydeligvis kommuniserer med nå synes at trusler er den beste løsningen.
Nå er dette meldt til ARN og det ligger fortsatt en trussel om å gjøre det til rettssak fra Consteels side, for min del så håper jeg at det rekker å bli undersøkt av ARN før de gjennomfører sine trusler. Hvis jeg har forstått det riktig, så kommer ikke ARN med en uttalelse hvis det allerede er tatt til retten. Skulle det bli slik at vi havner i en situasjon hvor det faktisk blir rettssak av det, så må jeg ta en ytterligere kontakt med juridisk rådgiver for å rådføre meg om man skal drive det videre eller gi opp.
Nå er dette meldt til ARN og det ligger fortsatt en trussel om å gjøre det til rettssak fra Consteels side, for min del så håper jeg at det rekker å bli undersøkt av ARN før de gjennomfører sine trusler. Hvis jeg har forstått det riktig, så kommer ikke ARN med en uttalelse hvis det allerede er tatt til retten. Skulle det bli slik at vi havner i en situasjon hvor det faktisk blir rettssak av det, så må jeg ta en ytterligere kontakt med juridisk rådgiver for å rådføre meg om man skal drive det videre eller gi opp.
A Andreas Jonasson skrev:Tenkte at jeg skulle oppdatere litt om dette, dessverre så er dette et forferdelig useriøst selskap, de nekter å ta en konkret diskusjon og engang møte argumentene uten å ty til trusler i stedet. Jeg har i løpet av den siste måneden forsøkt å ha en slags diskusjon, men de kan ikke ta til seg noen slags argumenter og henvisning til forbrukerlovgivning. Consteel byggvaror og også Saver Bygg som jeg tydeligvis kommuniserer med nå, mener at trusler er den beste løsningen.
Nå er dette rapportert til ARN og det ligger fortsatt en trussel om å gjøre det til rettssak fra Consteels side, for min del så får jeg håpe at det rekker å bli undersøkt av ARN før de utfører sine trusler. Om jeg har forstått det rett så gjør ARN ikke en uttalelse om det allerede har blitt tatt til retten. Skulle det bli slik at vi havner i en situasjon der det faktisk blir rettssak av det, får jeg ta en ny kontakt med juridisk rådgiver for å vurdere om man skal forfølge det videre eller gi opp.
Oi da, ingen hyggelig lesning.
Heldigvis rakk jeg ikke å bestille fra Consteel.
Håper det løser seg så bra det kan for deg.
Uansett er det bra at det kommer til overflaten, så flere slipper å bli rammet!
Medlem
· Västra Götaland
· 28 innlegg
Hei, jeg får komme med litt annet input, da jeg bestilte fra Saver/ Consteel 2017, og vurderer faktisk å bestille fra dem igjen. Det tok, som dere beskriver, veldig lang tid og leveringstiden ble utsatt flere ganger, men da jeg var midt i en stor renovering, der jeg la vannbåren gulvvarme i nesten hele huset og bestilte gulvet tidlig, så rakk gulvet å komme akkurat passe til at kjøkkenet skulle komme.
Jeg bestilte Kährs eikegulv, og det var riktige ting og prisen var under innpris hos de firmaene der min snekker-svoger kunne få tak i samme gulv.
Om dere kan vente så kan det likevel være verdt pengene, men regn med å bestille minst seks måneder før dere trenger gulvet. Men de kan jo ha blitt enda dårligere enn tidligere, hva vet jeg 🙃
Edit: Selskapets hjemmeside ser ut til å ikke eksistere lenger, så jeg ser ut til å unngå å teste deres nåværende service 😅
Jeg bestilte Kährs eikegulv, og det var riktige ting og prisen var under innpris hos de firmaene der min snekker-svoger kunne få tak i samme gulv.
Om dere kan vente så kan det likevel være verdt pengene, men regn med å bestille minst seks måneder før dere trenger gulvet. Men de kan jo ha blitt enda dårligere enn tidligere, hva vet jeg 🙃
Edit: Selskapets hjemmeside ser ut til å ikke eksistere lenger, så jeg ser ut til å unngå å teste deres nåværende service 😅
Sist redigert:
Klikk her for å svare