7.486 lest ·
18 svar
7k lest
18 svar
Consteel byggvarer, er det et seriøst firma?
Side 1 av 2
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.220 innlegg
Consteel, eller rettere sagt Saver Byggvaror AB som selskapet egentlig heter, er ikke sertifisert av Trygg e-handel, noe som for eksempel bygghemma.se er: http://www.tryggehandel.se/butik/427/
Saver Byggvaror har to ansatte men har bare utbetalt 242 000 kroner sammenlagt i lønn og har en soliditet på bare 8 %: http://www.allabolag.se/5568768070/bokslut samt ser ut til å holde til i noe som mest av alt virker å være en boligblokk: https://www.hitta.se/Alingsåsvägen+66+Borås/personer/2
De har skrevet et feilaktig organisasjonsnummer på sin nettside: http://consteel-byggvaror.se/Foretaget
Hei!
Nei, vi har ikke bestilt! Det føles skummelt når det er så billig... Dessuten har jeg sendt e-post uten at de har svart...
Når det gjelder lokalet de holder til i, så leste jeg et sted at det de bestiller kjøres ut direkte fra fabrikken. Det gjør jo at de ikke trenger å ha noe lager?
Vi kommer nok ikke til å bestille fra dem. Spesielt ikke når de ikke gidder å svare på e-post!
Nei, vi har ikke bestilt! Det føles skummelt når det er så billig... Dessuten har jeg sendt e-post uten at de har svart...
Når det gjelder lokalet de holder til i, så leste jeg et sted at det de bestiller kjøres ut direkte fra fabrikken. Det gjør jo at de ikke trenger å ha noe lager?
Vi kommer nok ikke til å bestille fra dem. Spesielt ikke når de ikke gidder å svare på e-post!
Jeg kan bekrefte at dette er en forhandler man ikke skal bruke.
Jeg har bestilt vinduer fra dem, de var MYE billigere enn alle andre og motiverer det med at de har lave lager- og andre faste kostnader. Siden det er samme produsent uansett leverandør, så bestilte jeg fra dem.
Dessverre har nå leveringsdatoen blitt utsatt gang på gang fra å være i starten av august til i dag (1. september). Sitter nå hjemme og venter på levering, men kan ikke få tak i dem verken via e-post eller telefon for å få en omtrentlig tid. Det jeg sparte på billigere vinduer har nå dessverre blitt spist opp flere ganger på grunn av snekkere som koster penger uten å ha noe å gjøre.
Det eneste som er positivt er at jeg nektet å gjøre noe forskuddsbetaling, og de gikk med på det, men jeg har fortsatt å se om det i det hele tatt kommer noen vinduer.
Jeg har bestilt vinduer fra dem, de var MYE billigere enn alle andre og motiverer det med at de har lave lager- og andre faste kostnader. Siden det er samme produsent uansett leverandør, så bestilte jeg fra dem.
Dessverre har nå leveringsdatoen blitt utsatt gang på gang fra å være i starten av august til i dag (1. september). Sitter nå hjemme og venter på levering, men kan ikke få tak i dem verken via e-post eller telefon for å få en omtrentlig tid. Det jeg sparte på billigere vinduer har nå dessverre blitt spist opp flere ganger på grunn av snekkere som koster penger uten å ha noe å gjøre.
Det eneste som er positivt er at jeg nektet å gjøre noe forskuddsbetaling, og de gikk med på det, men jeg har fortsatt å se om det i det hele tatt kommer noen vinduer.
Fikk du varene?A Andreas Jonasson skrev:Jeg kan bekrefte at dette er en forhandler man ikke bør bruke.
Jeg har bestilt vinduer fra dem, de var MYE billigere enn alle andre og motiverer det med at de har lave lager og andre faste kostnader. Siden det er samme produsent uansett leverandør så bestilte jeg fra dem.
Dessverre har nå leveringsdatoen blitt utsatt gang på gang fra å være starten av august til i dag (1. september). Sitter nå hjemme og venter på levering, men kan ikke få tak i dem verken via e-post eller telefon for å få en omtrentlig tid. Det jeg sparte på billigere vinduer har nå dessverre blitt spist opp flere ganger på grunn av snekkere som koster penger uten å ha noe å gjøre.
Det eneste som er positivt er at jeg nektet å gjøre noen forskuddsbetaling og de gikk med på det, har dog fortsatt å se om det i det hele tatt kommer noen vinduer.
Bestill IKKE byggvarer fra Consteel.
Varene er billige, veldig billige, sammenlignet med andre forhandlere. Men de leverer sent. Og i vårt tilfelle var varene også defekte.
Varene kommer direkte fra grossisten i Polen trolig derfor det tar tid. Ifølge andre forhandlere som jeg har snakket med kan Consteel holde så lave priser pga de kjøper andresorteringen fra Polen, dermed defektene. Dette er selvfølgelig ubekreftede anklager fra konkurrenter men alt i alt gjør at man blir mistenksom.
Så snart man har vanskelige spørsmål eller synspunkter går de under jorden, slutter å svare på både telefon og e-post.
Ser at Saver Byggvaror (=Consteel) også ligger på Råd og Röns Svarteliste dvs de følger ikke Allmänna Reklamationsnämndens anbefalinger.
Varene er billige, veldig billige, sammenlignet med andre forhandlere. Men de leverer sent. Og i vårt tilfelle var varene også defekte.
Varene kommer direkte fra grossisten i Polen trolig derfor det tar tid. Ifølge andre forhandlere som jeg har snakket med kan Consteel holde så lave priser pga de kjøper andresorteringen fra Polen, dermed defektene. Dette er selvfølgelig ubekreftede anklager fra konkurrenter men alt i alt gjør at man blir mistenksom.
Så snart man har vanskelige spørsmål eller synspunkter går de under jorden, slutter å svare på både telefon og e-post.
Ser at Saver Byggvaror (=Consteel) også ligger på Råd og Röns Svarteliste dvs de følger ikke Allmänna Reklamationsnämndens anbefalinger.
Interessant. Og nå oppgir de på Consteels hjemmeside i stedet for det avregistrerte "Saver Byggvaror AB" et annet selskap - "Saver Bygg AB" med nummer 559088-5223. Samme personer bak.
Kanskje driver med Consteels polske motstykke:
http://www.consteel-construction.pl/en/company/index,company.html
http://www.consteel-construction.pl/en/company/index,company.html
Kan nå også legge til at jeg har vært i kontakt med Kronofogden som melder at Saver Byggvaror AB har ubetalte skattegjeld på ca 300.000 kr og ytterligere ubetalte fordringer på ca 700.000 kr. Årsaken til avregistrering av F-skatt er ifølge Allabolag.se manglende rapportering/betaling.
Med andre ord: hold dere unna Consteel
Med andre ord: hold dere unna Consteel