Robert 75 skrev:
Holder selv på med lignende installasjon for å lage luftspalte mot kjellervegg og har satt c/c 300mm på stålreglene og kommer til å kle det med OSB/Plyfa samt gips. Konstaterte at det er noe vinglete hvorfor jeg kommer til å feste en vinkeljern på hver regel som skrus inn i lecablokkene. Prøvde på noen og det stiver opp hele konstruksjonen. Kanskje litt sent for deg nå... :(

[bilde]
Mine var vinglete som f*n før gipsen var på plass! Nå når begge lagene gips er på plass så er det hvor stabilt som helst.

Hvordan er det å skru gipsen i stålstendere? De føles ganske slappe. Er det stor forskjell mot en trestender? :)

FredrikR skrev:
Hvordan er det å skru gipsen i stålreglene? De føles ganske slarkete. Er det stor forskjell mot en trestender? :)
Første skruene i stenderne var det slik, men så var det ikke noen større forskjell mot tre.

• Liker
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Hvorfor skrudde du ikke den øvre skinnen i takkledningen? :)
Jeg kjøpte en slik tang som du har, har ikke begynt å stålsette og testet den ennå.
Jo, takk det hadde vært enklere. Men etter å ha snakket med byggere og konstruktør valgte jeg å ha en lufting i toppkanten for å kunne ventilere ut eventuell fuktig luft.

Mine stendere er 2650mm, derfor valgte jeg alternativet med vinkeljern "just in case".

Angående tangen, den begynner nå å bli noe sløv og det er på tide å bytte skjæret, men jeg er nesten ferdig nå så det kan vente...

• Liker
FredrikR
  • Laddar…
Robert 75 skrev:
Holder selv på med lignende installasjon for å skape luftspalte mot kjellervegg og har satt c/c 300mm på stålreglene og kommer til å kle det med OSB/Plyfa samt gips. Konstaterte at det er noe vinglete hvorfor jeg kommer til å feste en vinkelskinne på hver regel som skrus inn i lecablokkene. Prøvde på noen og det stiver opp hele konstruksjonen. Kanskje litt sent for deg nå... :(

[bilde]
Hei!
Hva slags ventilasjonsrør er det som stikker ned fra taket?
Nysgjerrig fordi jeg skal selv bygge et rom i kjelleren :)

människa skrev:
Hei!
Hva er det for ventrør som stikker ned fra taket?
Nysgjerrig fordi jeg skal selv bygge et rom i kjelleren :)
Den høyre er for avtrekket i vaskerommet dit også tørkeskapet kobles...
Et hjørne av et rom med en kabel som henger fra taket og en ventilasjonsåpning ved siden av.

og de to høyre er til FLVP (avtrekk resp avtrekket fra hele huset)
To ventilasjonskanaler i et tak, én med sølvfolieisolasjon og en hvit rørslange, for fra- og avluft i et hus.

Jaha takk

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.