24.185 lest ·
21 svar
24k lest
21 svar
CC 45x45 plåtprofilerne
Mine var vinglete som f*n før gipsen var på plass! Nå når begge lagene gips er på plass så er det hvor stabilt som helst.Robert 75 skrev:Holder selv på med lignende installasjon for å lage luftspalte mot kjellervegg og har satt c/c 300mm på stålreglene og kommer til å kle det med OSB/Plyfa samt gips. Konstaterte at det er noe vinglete hvorfor jeg kommer til å feste en vinkeljern på hver regel som skrus inn i lecablokkene. Prøvde på noen og det stiver opp hele konstruksjonen. Kanskje litt sent for deg nå...
[bilde]
Jo, takk det hadde vært enklere. Men etter å ha snakket med byggere og konstruktør valgte jeg å ha en lufting i toppkanten for å kunne ventilere ut eventuell fuktig luft.FredrikR skrev:
Mine stendere er 2650mm, derfor valgte jeg alternativet med vinkeljern "just in case".
Angående tangen, den begynner nå å bli noe sløv og det er på tide å bytte skjæret, men jeg er nesten ferdig nå så det kan vente...
Hei!Robert 75 skrev:Holder selv på med lignende installasjon for å skape luftspalte mot kjellervegg og har satt c/c 300mm på stålreglene og kommer til å kle det med OSB/Plyfa samt gips. Konstaterte at det er noe vinglete hvorfor jeg kommer til å feste en vinkelskinne på hver regel som skrus inn i lecablokkene. Prøvde på noen og det stiver opp hele konstruksjonen. Kanskje litt sent for deg nå...
[bilde]
Hva slags ventilasjonsrør er det som stikker ned fra taket?
Nysgjerrig fordi jeg skal selv bygge et rom i kjelleren
Klikk her for å svare