Hei,

Jeg har begynt å vurdere å bruke en ca 8,5m lang type IPE-bjelke for å bygge meg et loft i garasjen. Spørsmålet er hva man kan regne som ca pris på en slik? Om det er verdt å i det hele tatt tenke tanken eller ikke.

Hvilken modell og mål jeg skal ha vet jeg ikke enda, som sagt har ikke kommet så langt enda.

Mvh Jonas

sir_daniel sir_daniel skrev:
Tex [lenke]
Hmm ok, så 1st "IPE Balk 140 S275JR0" på 12m koster meg 2517kr + frakt?
Ingenting farlig pris vel?

Mvh Jonas

Frakten på 12M profil kan lett bli latterlig dyr.
Går det an å konstruere slik at du kommer ned i 2 stk 6 meters eller 3 stk 4 meters bør fraktkostnaden synke betydelig:geek:

• Liker
Snål-Jocke
  • Laddar…
Ljus Ljus skrev:
Frakten på 12M profil kan lett bli latterlig dyr.
Går det å konstruere så du kommer ned i 2 stk 6 meters eller 3 stk 4 meters bør fraktkostnaden synke betydelig:geek:
Skal nok ha 8,3-8,4m egentlig. Noe som jeg forsåvidt kunne kjøre på min biltransport, bare jeg merker ut det bak haha.

Vil ha helt åpent under bjelken derfor begynner jeg å tenke på dette i stedet.

Mvh Jonas

• Liker
Emanuel Jonsson
  • Laddar…
IPE140 vil henge en del ved din spennvidde.

S Snål-Jocke skrev:
IPE140 vil nok henge en del ved din spennvidde.
Ok, hva bør man ha da? Skal bli et loft på typ 8*3,5m.

Mvh Jonas

Jeg kan det ikke i hodet, det finnes beregningsprogrammer.
Men kan ditt byggeprosjekt gjennomføres med fribærende plater i stedet? Det KAN faktisk bli både enklere og billigere.

S Snål-Jocke skrev:
Jeg kan det ikke i hodet, det finnes beregningsprogrammer.
Men kan ditt byggeprosjekt gjennomføres med fribærende plate i stedet? Det KAN faktisk bli både enklere og billigere.
Slik ser det ut i dag. Ble tvunget til å "finne på noe" for å få opp porten, og det ble en regelramme som var tenkt å fortsette som gulv til loft.

Mvh Jonas

• Trekonstruksjon i tak med regelramme, del av et pågående prosjekt for å montere en port og bygge gulv til et loft.
  • Liker
Snål-Jocke
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.