Jeg har en borettslagsleilighet i et 1930-tallshus, med gamle pussvegger. Veggen er en tynn plate, ca 1 cm tykk, buer på noen steder ut på en plagsom måte og ville trengt å festes med en hel masse skruer, og dessuten er det store hull i veggen som den forrige eieren har etterlatt seg. Alle jeg har snakket med, påstår at pussvegger er slitsomme å ha med å gjøre fordi de pulveriseres av i prinsippet ingenting - dessuten vet jeg ikke hvor vanskelig det er å fylle igjen hullene (6-7 st med hull rett igjennom på 15 cm i diameter). Nettopp prøvde jeg å bryte løs gulvlisten og da smuldret en god del av veggen der listen satt...
Hva ville dere ha gjort; byttet ut veggene mot gips eller forsøkt å reparere det hele? Er det et kostbart inngrep å bytte mot gips?
Takk på forhånd!
Hva ville dere ha gjort; byttet ut veggene mot gips eller forsøkt å reparere det hele? Er det et kostbart inngrep å bytte mot gips?
Takk på forhånd!
Treveggen skal du helt klart gipset med plater.Hannes R skrev:
Betongveggen er det nok enklest å reparere med gipsbruk om det bare er hullene som trenger å utbedres.
Om veggen er et totalt vrak, dvs må rives, kan du velge mellom å pusse med nettforsterkning (da sitter pussen sikkert) eller å sette gipsplate også der (bare tenk på hvordan du tenker å feste gipsplatene!).
Klikk her for å svare