8.316 lest ·
19 svar
8k lest
19 svar
Bytte ut del av vindskive
Karl Hedin har sine vindskier opp til 7,2 meter, grunnet og mellomstrøket. Krever bare en sluttstrykning på utsiden. 28 mm.F fribygg skrev:
https://www.abkarlhedin.se/bygghandel/produkter/abkarlhedin/vindskiva/
Jeg har sluttstrøket med Jotuns Demidekk. Hva jeg kan se så skriver de alkydoljegrunn. Tviler dog på at den er linoljebasert.F fribygg skrev:
https://www.bergslagspanel.se/bergslagspanel/produktionsprocess/
Hei,
Jeg byttet ca 1,5 m på mammas hus i sommer, men med "Alternativ 3". Jeg sagde av begge brødrene i vindskeiene 90°, men med ca 40 cm mellomrom. Det vil si at jeg delte dem med brekkjern først og deretter sagde.
Det var ca 50cm friskt virke igjen, så det føltes som en ok løsning som bare involverte å stå på stige en stund.
Et par strøk senere var det ikke mulig å se hvor jeg hadde skjøté.
Jeg syntes i alle fall at det var greit og ble bra. Så er vi klar over at det er en løsning som kanskje holder 10-15 år, men da må mors tak uansett byttes, så da blir det nye vindskeier også.
Jeg byttet ca 1,5 m på mammas hus i sommer, men med "Alternativ 3". Jeg sagde av begge brødrene i vindskeiene 90°, men med ca 40 cm mellomrom. Det vil si at jeg delte dem med brekkjern først og deretter sagde.
Det var ca 50cm friskt virke igjen, så det føltes som en ok løsning som bare involverte å stå på stige en stund.
Et par strøk senere var det ikke mulig å se hvor jeg hadde skjøté.
Jeg syntes i alle fall at det var greit og ble bra. Så er vi klar over at det er en løsning som kanskje holder 10-15 år, men da må mors tak uansett byttes, så da blir det nye vindskeier også.
Klikk her for å svare