Hei,
Har to karnapper (kan ikke terminologien men dere ser hva jeg mener på bildene:p) og lurer på hvordan i all verden jeg skal bytte/male panelet og vindskiene på en sikker måte.

Taket er ganske bratt men en måte jeg har vurdert er å fjerne taksteinen og stå på lektene.

Tips mottas med takk!
 
  • Bilde av et hus med to karnapper, røde og hvite paneler og brunt tegltak. Viser takvinkelen og utskjæringer av panel og vindskier.
  • To utstikkende karnapper på et hus med bratt tak og behov for bytte eller maling av panel og vindskier.
  • Rød husfasade med to utstikkende burspråk, steinbelagt terrasse, stiger, gressplen og en gressklipper sett fra hagen.
Kanskje du kan male innenfra?
 
Nja, skal bytte panelet på sidene (og male der også) så riktig så lange armer har jeg ikke ;)
 
Du kan leie mindre stillas og rekkverk på utleiesteder. Ellers er det en god idé å skyve opp platene og stå på lektene.
 
Skylift ?
 
Noen som har tanker rundt mitt forslag?
 
En stillas hvor etasjeplanet er i høyde med takrennen.
Så fjerne noen takstein så du kan stå litt bedre.
En stillas må du ha hvis du skal kunne gjøre en god jobb, hvis man står og vingler blir det ikke bra og dessuten er det farlig.
Å leie en seksjon Hakistillas koster ikke mange kroner. Sørg for å ha alt materialet hjemme så gjør du det der på et par dager.
 
Mobilkran ute på veien og en hengende kurv å jobbe fra. :D
 
Jeg brukte stigetrinn når jeg byttet panel på siden av min ark. Mitt tak har riktignok "bare" 40 graders helling, og stigetrinnene er langt ifra en perfekt løsning. Men jeg opplevde det i alle fall som mye bedre enn å stå på enkelte oppskutte takstein som jeg gjorde året før.
 
Etter demontering av taksteinene merket jeg at de ikke hadde spart på lektene for der satt 45x70 så det var ingen problem å stå på dem og mekke... 1/4 klart..
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.