Vurderer å gjøre om låven til snekkerverksted og "garasje" for gressklipper og diverse småmaskiner, men gulvet på låven ovenfor trenger en overhaling kan man si. Tanken er å sette tak osv nede, isolere og sette belysning så det funker å være der også om vinteren.

Har møtt på problemer med hvordan jeg skal gjøre med gulvbjelkene, de har en dimensjon jeg aldri har vært borti tidligere og vet ikke helt hvordan jeg skal feste nye bjelker. De nåværende er i størrelse 175x160 (den høyre på bildet) og den til venstre er 180x75. Det er et utsparing i den murte veggen hvor de ligger og hviler, så å si.

Jeg vil uansett at gulvet skal tåle en eller to biler, mer vekt enn det kommer jeg ikke ha der på låven ovenfor. Så jeg tviler på at jeg trenger like grove bjelker som de nåværende.

Er det noen som har støtt på lignende og hvordan gjorde dere det? Eller er det noen annen som har en god idé om hvordan jeg skal gjøre det?

Lengden totalt på dem er litt under 12m og det er 2 solide stålbjelker som støtter ved 4m og 6m.
 
  • Trebjelker i taket på en gammel bygning, hvor en er betydelig slitt. Under er det et murvindu med hønsenetting og lyset skinner inn.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.