Milkshaken
Jeg har litt spørsmål om situasjonen...
Vi har nå i kjelleren %-gulv, dvs. et tynt ujevnt betonggulv, (Man gjorde slik under de vanskelige årene, for sement var dyrt).
Gulvet er mellom 3-5 cm tykt... Hva jeg vil få det til er at det ikke har noen form for sammenbærende funksjon i øvrige grunnlaget....
Grunnen består av betongvegger, bør jo gå betydelig lenger ned enn gulvet m.a.o.

Vi vil nå innrede et av rommene til en relax/baderomsdel... Dvs, dusj/badstu/boblebad... + vask og tørk.

Spørsmålet er, går det bra å bygge et vanlig trebjelkelag med isolering og asfaboards under, gulvspon og klinker oppå.... Med varmeslanger av noe slag. Vann eller strøm?

Det jeg lurer på er hvordan det går med fuktigheten i grunnen da. Selvfølgelig er det ingen ventilasjon under nåværende gulv.
Min tanke er å først grave ned en bit, legge plastfolie mot bakken, så fylle opp med lecakuler.
For å deretter komme opp med trebjelkelaget....

Jeg vet at det kanskje ville vært bedre med betong, men ifølge mine tanker ville det blitt mye dyrere og man ville ikke kunne dele opp arbeidet/innkjøp av materialer på samme måte...
Dere med lignende erfaringer, bu eller bæ?

Hvis du nå uansett skal grave ut det gamle gulvet, ser jeg absolutt ingen grunn til å begynne å bygge opp med tremateriale i et kjellergulv for et våtrom! Lag et ordentlig betonggulv med isolasjon under og med inngjuttede gulvvarmesløyfer, og deretter klinker på overflaten. Betongkostnaden er virkelig ikke stor i forhold til alt annet i et kjellerbaderomsprosjekt.

Milkshaken
Takk for svaret. b&q Visst jeg går i de tankene med.... Når det gjelder baderomsutstyr så har vi alt unntatt fliser, klinkers, og bastumaterial....

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.