Hei!

Jeg tenkte å etterisolere mitt pussete hus med celleplast.

Har litt tanker om å sette opp trepanel etter det.
Spørsmålet er om jeg kommer til å angre meg fordi det ser dårligere ut eller om det finnes andre ulemper?

Takknemlig for meninger.
 
Vil du ikke endre utsiden av huset, kan du jo tilleggsisolere på innsiden i stedet. Tilleggsisolerer man på utsiden havner plutselig vinduene langt innenfor fasaden, noe som ikke er så pent.
 
Man skal alltid forsøke å isolere fra utsiden på stein/puss hus.
Spørsmålet er hvilken som det er mest arbeid med?
Flytte vinduene utover eller lekte opp, male etc. i hele huset.
Er det ikke slik at din nåværende fasade er i topp stand, hadde jeg isolert på utsiden.
Angrer du deg og vil ha et pusset utseende bruk Minerit plater eller puss direkte på cellplasten.

//Jonas
 
Jeg tenkte å pusse direkte på cellplasten.
Jeg skal bare ha 50 mm, så jeg anser at jeg ikke trenger å flytte ut vinduene.
 
Ante!

For valget av trefasade gjelder:

Isolasjonstykkelse 50mm. Deretter skal du ha 9mm gips (eller tilsvarende), bærelekter 22-25mm, fasadebord 22.

Totalt litt over 10cm lavt regnet. Dine vinduer sitter sannsynligvis et stykke inn i fasaden allerede. => Flytt ut vinduene!

Er det virkelig så besværlig som alle vil ha det til? For meg tar det nå ca. 7 timer fra uberørt originalvegg til det er et vindu/dør på plass og det er klart for å fikse overflate på inn- og utsiden. Å bare flytte ut eksisterende vinduer føles ikke spesielt tungvint selv om det selvfølgelig fører med seg ytterligere arbeid med vinduskarmer etc.
 
Vi flyttet ut vinduene - det ser jo ut som dritt på innsiden for øyeblikket, men så snart det kommer på litt foring blir det jo bedre.

Det er IKKE tungvint eller belastende mener jeg. Vi fikk ut alle vinduer på en dag, grovt regnet. Det er helt klart verdt det. Jeg mener at et hus med dype glugger mister hele sin stil.
 
Det ser dumt ut om man har for store glugger inne også.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.