Hei
Nybegynner her
Trenger å bytte et bord, hvordan får jeg løs den ødelagte bordet?
 
  • En hvit trevegg med en skadet bord som må byttes ut. Bunnen av veggen er montert på en trekonstruksjon.
  • Hvit plankegjerde med en skadet og frittstående planke; spør om hjelp til å fjerne den defekte planken.
Kubein
 
  • Liker
zwennebanan
  • Laddar…
P
Hammer eller kubein..
 
Men hvordan løsner jeg den ved regelen?
 
Den går under regelen
 
Usannsynlig at den er spikret under regelen, løsne den litt ovenfra, bank ut spikrene og dra den så rett opp.
 
K Klass0n skrev:
Usannsynlig at den er spikret under bjelken, løsne den litt ovenfra, bank ut spikene og dra den så rett opp.
Sitter som fjell!
Noen lettere forslag?
Kan man helle noe i sprekken mellom bjelken og panelet for at den skal slippe lettere?
 
Sitter kjempehardt
 
Verandaen er bygget mot panelet. Du må kappe panelbordet i høyde med verandabjelkelaget og fjerne delen ovenfor først. Deretter må du banke bort den lille biten som sitter bak regelverket. Antagelig er den også spikret, så du trenger å komme bak med et baufilblad for å kappe spikerne.

Eller du kan ta noe skarpt, som et stemjern eller en øks, og forsiktig kløyve bordet slik at det kan fjernes i småbiter.
 
  • Liker
makarickiri
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Altanen er bygget mot panelen. Du må kappe panelbordet i høyde med terrassebjelkelaget og fjerne delen ovenfor først. Deretter må du banke bort den lille biten som sitter bak regelen. Antagelig er den spikret også, så du trenger å komme bak med et baufilblad for å kappe spikrene.

Eller så tar du noe skarpt, typ stemjern eller øks og kløver forsiktig bordet slik at det kan fjernes i småbiter.
Takk, vi fikk løs den nå.
Når vi skal få ned en ny planke der, skal vi slå den ned med hammer da?
 
M Mariell H skrev:
Takk, vi fikk løs den nå. Når vi skal få ned en ny planke der skal vi slå den med hammer da?
Helst ikke. Det er lett å skade treet hvis du slår med hammer. Det kan bli stygge merker og fliser. Går det ikke bare å stikke ned en ny planke av riktig dimensjon? Må du likevel banke på planken, så bruk en kloss imellom. Jeg anbefaler sterkt å male den nye planken før den settes der i stedet for å male den på plass.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Helst ikke. Det er lett å skade treet hvis du slår med hammer. Kan bli stygge merker og fliser. Går det ikke bare an å stikke ned en ny planke av rett dimensjon? Må du likevel banke på planken så bruk en kloss imellom.
Jeg anbefaler sterkt å male den nye planken før den settes på i stedet for å male den på plass.
Takk snille for hjelpen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.