Renovator
· Uppsala
· 2 170 innlegg
Verandaen er bygget mot panelet. Du må kappe panelbordet i høyde med verandabjelkelaget og fjerne delen ovenfor først. Deretter må du banke bort den lille biten som sitter bak regelverket. Antagelig er den også spikret, så du trenger å komme bak med et baufilblad for å kappe spikerne.
Eller du kan ta noe skarpt, som et stemjern eller en øks, og forsiktig kløyve bordet slik at det kan fjernes i småbiter.
Eller du kan ta noe skarpt, som et stemjern eller en øks, og forsiktig kløyve bordet slik at det kan fjernes i småbiter.
Takk, vi fikk løs den nå.Henningelvis skrev:
Altanen er bygget mot panelen. Du må kappe panelbordet i høyde med terrassebjelkelaget og fjerne delen ovenfor først. Deretter må du banke bort den lille biten som sitter bak regelen. Antagelig er den spikret også, så du trenger å komme bak med et baufilblad for å kappe spikrene.
Eller så tar du noe skarpt, typ stemjern eller øks og kløver forsiktig bordet slik at det kan fjernes i småbiter.
Når vi skal få ned en ny planke der, skal vi slå den ned med hammer da?
Renovator
· Uppsala
· 2 170 innlegg
Helst ikke. Det er lett å skade treet hvis du slår med hammer. Det kan bli stygge merker og fliser. Går det ikke bare å stikke ned en ny planke av riktig dimensjon? Må du likevel banke på planken, så bruk en kloss imellom. Jeg anbefaler sterkt å male den nye planken før den settes der i stedet for å male den på plass.M Mariell H skrev:
Takk snille for hjelpen.Henningelvis skrev:
Helst ikke. Det er lett å skade treet hvis du slår med hammer. Kan bli stygge merker og fliser. Går det ikke bare an å stikke ned en ny planke av rett dimensjon? Må du likevel banke på planken så bruk en kloss imellom.
Jeg anbefaler sterkt å male den nye planken før den settes på i stedet for å male den på plass.
Klikk her for å svare

