Hei,

Den ene siden av uterommet ser ut til å trenge litt kjærlighet, slik ser det ut:

R6wGaDE.jpg
hnr4YIa.jpg
pOPca9w.jpg

Her kan man se at maling har flasset av, trolig holder det å børste bort med stålbørste og legge på nye lag?
Ao3gs2N.jpg
Her er det verre, treet har av en eller annen grunn råtnet og bøyd seg!? Hva har de som satt opp det gjort feil? Og hva trenger jeg gjøre? Mistenker at det må byttes ut, hva slags panel er det?
Rhiwlbl.jpg

Den øverste delen inn mot husveggen ser bra ut:
CG1ke8e.jpg
Utover mot midten blir det dårligere:
WsAODIg.jpg
Skulle man regne dette som behov for maling?
A4EbTmo.jpg
enD23zE.jpg
cK3WXkc.jpg
Og hvis så er tilfelle, hva fyller man igjen sprekkene med?

Det ser ikke ut til å være helt lett å finne ut hva slags panel de har satt på siden, kanskje er det like greit å bytte ut hele panelet mot noe nytt, tykkere? Finnes det noen norm å følge?

• Liker
Appendix
  • Laddar…
Si at jeg river ned panelet, monterer ny, grunner og maler, hvor viktig er det å planlegge dette etter været? Blir det problemer om det regner når det står åpent eller om det sitter ubehandlet panel?

Det avhenger av hva som sitter under panelet. Men hvis du kjøper noen solide presenninger så klarer du deg.

På overkanten ser det ut til å være en del tørrsprekker før det ble malt forrige gang. Jeg ville nok bare male over det igjen. Særlig med tanke på at du kanskje vil gjøre noe mer omfattende om en stund? Tenker på at plasten på taket ser ut til å ha sett sine beste dager også.

Panelet på underdelen ser ikke så bra ut, det ville jeg byttet. Hvis det ikke er en isolert vegg kan det ikke være noen fare å fjerne panelet og la det stå åpent til du har fått på nytt. Du kan grunne og male nytt panel én gang før du setter det opp. Så stryker du det siste strøket når det er på plass. Det er ofte enklere, og når treet beveger seg, er det da malt på steder som ikke synes når du spikrer opp panelet. Det ser ut til å være liten flate, så dette går raskt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.