På byggmax side kan man nå (24 Juli 2011 21:00) lese at "Lekt 25x25mm" utgår. Denne dimensjonen er perfekt for diverse småprosjekter hvor man ikke trenger fine høvlede lister. Jeg blir ulykkelig om den forsvinner!

Noen som har litt insiderinformasjon?
Vil man kanskje bruke bærelekt-dimensjonen som strølekt?

Paul-Staffanstorp
Finnes jo andre butikker...

Personlig synes jeg deres sortiment er katastrofalt dårlig og det har bare blitt verre med årene... :(

Ikke i Borlänge. =/ Ikke så komfortabelt og nært i alle fall. Fins vel en eller annen brødgård et sted hvor man kanskje kan komme inn hvis man er snill og er hjemme på kontortid. Eller har jeg dårlig erfaring fra brødgårder kanskje? ;)

Paul-Staffanstorp skrev:
Finnes jo andre butikker...

Personlig synes jeg deres sortiment er katastrofalt dårlig og det har bare blitt verre med årene... :(
Jeg opplever det som motsatt. Det har muligens blitt litt dårligere på tre siden, men øvrige sortimentet synes jeg har blitt utvidet. Når det gjelder tre sortimentet så savner jeg støpelist i Byggmax sortiment.

misliker byggmax generelt, dårlig kvalitet på treverket, ukunnig personale og materialet er neppe veldig billig i sammenligning med ekte byggevarehus hvis man prater seg til litt rabatter.
Nei takk, da foretrekker jeg et ekte byggevarehus som kan, om de ikke lagerfører, ta hjem alle ting man kan tenkes å trenge.

Vet ikke hvor ofte den brukes til takjobb. selv kjører jeg med tegelläkten som strø. Gjør ikke alle det?

Vi sluttet å bruke 25x25 for lenge siden til tak, de går bare i stykker hele tiden, så vi bruker nesten alltid samme som bærelekten 25x50. Noen ganger får vi ut 25x38 men det er på grensen til å ha samme fenomen, dvs. sprø og brytes ved kvistene ved håndtering.

MrTim skrev:
liker ikke byggmax generelt, dårlig kvalitet på tømmeret, ukvalifisert personale og materialet er neppe veldig billig sammenlignet med ekte byggevarehus hvis man prater med dem for å få litt rabatt.
Nei takk, jeg foretrekker en ekte byggevare som kan, hvis de ikke har det på lager, skaffe alle tingene man kan trenge.
Jeg deler ikke din oppfatning når det gjelder kvaliteten alltid... Har dårlig erfaring med en såkalt ekte byggevarehandel som leverte terrassebord og tømmer til en venns terrassebygging. Skeivt, kvistete osv. Til tross for god rabatt (20 %) ble det dyrere enn Byggmax for ham. Selv kjøpte jeg bedre tømmer på byggmax til mitt terrassebygg.

Noen hevder alltid at merkeverkstedet og originaldeler er det eneste som gjelder for bilen. Merkejeans for 1000kr i stedet for Dressmanns for 200kr osv. Takk for at dere finnes, så de dyre gigantene overlever og jeg kan fortsette å gå til Byggmax, Biltema og Dressmann ;)

• Liker
Nynna
  • Laddar…
Mikael_L
Jeg kjører med 25x38 som strø og 25x50 som bærelekt, for det føles betydelig mer solid.

Men obs at TS ikke snakket om bruk på tak som strølekt uten:
"Den her dimensjonen er perfekt for diverse småprosjekt der man ikke trenger fine høvlede lister. Jeg blir ulykkelig om den går i graven!"
:)

Men det ser utvilsomt ut som at den har gått ut. Men av og til forsvinner et produkt fra byggmax for å litt senere komme inn igjen. Jeg antar at det kan være fordi man bytter leverandør eller modell på tingen.

MickeK skrev:
Jeg deler ikke din oppfatning om kvaliteten alltid... Har dårlige erfaringer med en skikkelig byggevarehandel som leverte terrassebord og trevirke til en venns terrassebygging. Skjevt, kvistet mm. Til tross for god rabatt (20%) ble det dyrere enn Byggmax for ham. Selv kjøpte jeg bedre trevirke på byggevarehandelen til Byggmax til min terrassebygging.

Noen hevder alltid at merkeverkstedet og originale deler er det eneste som gjelder for bilen. Merkejeans til 1000kr i stedet for Dressmans til 200kr osv. Takk for at dere finnes så de dyre gigantene overlever, så kan jeg fortsette å gå til Byggmax, Biltema og Dressman ;)
Nei, selvfølgelig kan kvaliteten være dårlig også hos andre byggevarehandler, får med seg skjevt, kvistet og ubrukelig trevirke. Men en god kontakt med objektselgeren pleier å lønne seg.

BM ligger nærmest meg, og trenger jeg å komplettere med en eller annen enkelt plank eller annet, pleier jeg å dra til BM. Men jeg savner kunnskapen og det brede utvalget som finnes hos andre. Det går knapt an å bygge et helt hus med Byggmax sortiment :S

Jeg leverer heller aldri bilen på merkeverksted, kjøper heller ikke jeans for tusenlapper ;) haha

MrTim skrev:
Det går knapt an å bygge et helt hus med byggmax utvalg:S
Det er forsåvidt sant. Så om man har det som et beinhardt krav - akkurat ALT til hele huset skal kjøpes på ett og samme sted - da får man velge bort Byggmax. Og deretter fortsette - jeg må kjøpe all mat i en og samme butikk, alle klærne mine skal bare kjøpes på ett og samme sted...
Men for de som kan tenke seg å besøke mer enn én butikk under byggetiden, kan Byggmax være verdt å sjekke ut.

Paul-Staffanstorp
Visse ting er helt greit å kjøpe på byggmax men da må man passere der for å dra dit når man ikke vet om de har det man leter etter fungerer ikke når man jobber...

Kjøpte nylig selv stålskinner der da de tar 35:- for en på 3000mm mens Beijer bygg tar 77:- for en på 2500mm bare fordi det står gyproc på den...

Dog kjøper jeg ikke gjerne trelast der for det finnes det betydelig bedre steder å besøke her omkring...

Paul-Staffanstorp skrev:
Visse ting er helt ok å kjøpe på byggmax men da må man passere der for å ligge og kjøre dit når man ikke vet om de har det man er på jakt etter fungerer ikke når man jobber...
Men da må det vel være bra at de har lagersaldo på sin nettside? Det er meg bekjent den eneste byggshop som har den servicen. Det fungerer for alt unntatt for treverket, siden man bare kan se antall løpemeter, ikke hvilke lengder de har.

Paul-Staffanstorp
andersmc skrev:
Men da må det vel være bra at de har lagersaldo på sin hjemmeside? Det er meg bekjent den eneste byggshop som har den servicen. Det fungerer for alt unntatt for treverk, siden man bare kan se antall løpemeter, ikke hvilke lengder de har.
Jeg vet ikke om man kan stole på det for når jeg akutt skulle ha tak i limtre ganske nylig så stod det at de hadde 8 stk 90x315 på 4m hjemme, men når jeg kom dit fantes det bare 2 stk, hvilket for så vidt rakk for meg men dog et jækla svinn på deres lager... ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.