Har noen småprosjekter og en del spillvirke. Tenkte derfor å lage en stillas i tre, med 2x4-tommers lekter som ben.
Problemet er at tomten min er ujevn og jeg vil kunne justere høyden på bena individuelt, helst uten å skru dem av.
Til "vanlige" metallstillas er det gjenget bunnskruer for å lett justere høyden ved ujevne markforhold. Jeg ville heller gjøre slik enn å stable opp med masse klosser under bena.
SPØRSMÅL: Vet dere om noen enkel måte å bruke slike bunnskruer sammen med en trestillas? F.eks. om det finnes passende metallrør med skruehull som kan boltses fast i trebenene, som man i sin tur kan sette bunnskruer i?
Problemet er at tomten min er ujevn og jeg vil kunne justere høyden på bena individuelt, helst uten å skru dem av.
Til "vanlige" metallstillas er det gjenget bunnskruer for å lett justere høyden ved ujevne markforhold. Jeg ville heller gjøre slik enn å stable opp med masse klosser under bena.
SPØRSMÅL: Vet dere om noen enkel måte å bruke slike bunnskruer sammen med en trestillas? F.eks. om det finnes passende metallrør med skruehull som kan boltses fast i trebenene, som man i sin tur kan sette bunnskruer i?
Sist redigert:
Takk for svaret. Noe sånt høres fornuftig ut, men de stolpeskoene jeg finner kan bare justeres noen cm i høyden. Det beste ville vært om jeg kunne justere høyden minst ca. 25-30 cm opp og ned på grunn av tomtens store helning. Finnes det noe lignende som kan justeres veldig mye?Farstatjej90 skrev:
Kjøp burtonrør, billige, lett tilgjengelige og riktig dimensjon. Så er jo spørsmålet hvordan man integrerer dem i trekonstruksjonen på en fornuftig måte. Man ender jo lett opp med at man kanskje skal bygge en burtonstilling istedenfor og bygge stillingstrall av spillvirket.Larsa skrev:
Klikk her for å svare