S
fikk jo ikke særlig bra karakterer i kunst :-)

hahalj
SBH skrev:
[bilde]
pen skisse va. blir du klok på hvordan jeg mener med det høyre forslaget?
Takk, ja kjempesnyggt :D
Rammene til venstre er jeg med på, det høyre... rød = gulvregel, brun/rosa: syll, rosa ovenpå: den ytre stående veggregelen i seksjonen mot høyre?

Sist redigert:
  • Liker
Sxper
  • Laddar…
S
rød rett brunrosa rett
rosa ovenfor er stående regel. som er allerede spikret i en liggende regel(syll).
vil du skru eller spikre eller blande litt?

hahalj
Aha, da er jeg med. Spiker eller skrue, tja, det som passer best for oppgaven. Tenkte meg mest å spikre, kanskje det finnes detaljer som er bedre å skru?

S
du kan jo spikre alt om du stommene på syll som ligger der.
skal man skjøte på bjelkene kan skruer være bedre. mest for å være sikker på at man drar dem sammen.

S
hahalj skrev:
Skarvene mellom seksjonene? Ja, selvfølgelig. Jeg mener mer om selve svillen trenger å skjøtes på en spesiell måte. I hjørnene skjøter man vel halv-i-halv, tenkte mer på skjøter midt på siden. På svillen som sitter mot gulvregler/bærebjelke, så går det jo fortsatt an å skjøte halv-i-halv. Bygger man seksjoner, så blir jo svillskjøten ... i seksjonsskjøten...men det gjør vel ingenting antar jeg?

Forresten, lager man seksjonenes sider med samme regel dimensjon som øvrige veggregler, i mitt tilfelle 45x120? Det betyr i så fall at man får doble regler i seksjonsskjøten, er det riktig tenkt?
mener du tynnere virke i kort endene på huset?

hahalj
SBH skrev:
mener du klenere virke i kort endene på huset?
Nei, jeg mener om jeg deler langveggen i to seksjoner, skjøten mellom disse på midten av huset blir jo dobbelte veggstendere 45x120. Men det trengs kanskje for å få dem til å skjøte sammen bra.

S
hahalj skrev:
Nei, jeg mener om jeg deler langveggen i to seksjoner, skjøten mellom disse på midten av huset blir jo doble veggspiler 45x120. Men det trengs kanskje for å få dem til å skjøte sammen bra.
oki doki. du får unnskylde.burde forstått. jeg liker enkelt språk og mine setninger blir oftest korte.
er vel min dyxlexi som spøker.

hahalj
Takk for all hjelp! Kommer nok til å bli bra dette.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.