3.959 lest ·
19 svar
4k lest
19 svar
Bygge vegg HJELP
Skal teste med stolpen i morgen. Det er en galvanisert gjerdestolpe, ser ut omtrent som de runde stolpene på bildet via lenken. http://www.stangselbolaget.se/image/Industrist%C3%A4ngsel%20Galvat.jpg
Er det greit at trebjelken som jeg har i bunnen ligger direkte mot betongen når det er innendørs? utendørs bør man ha noe papp imellom?
JanneL. Takk for tips, men kommer ikke til å ha noen bjelke i taket.
Zankan. Takk for tips, men føler meg tvunget til å bruke 45x45 bjelker da jeg må tilpasse veggen til en eksisterende vegg som er bygget på denne måten.
Cheetah1, Stolpen er galvanisert, men som du sier er jeg litt redd for boring. Har en bjelkedetektor, men stoler ikke helt på dem. Får håpe det går bra. Skal også bore litt mindre hull for spikerplugger.
Er det greit at trebjelken som jeg har i bunnen ligger direkte mot betongen når det er innendørs? utendørs bør man ha noe papp imellom?
JanneL. Takk for tips, men kommer ikke til å ha noen bjelke i taket.
Zankan. Takk for tips, men føler meg tvunget til å bruke 45x45 bjelker da jeg må tilpasse veggen til en eksisterende vegg som er bygget på denne måten.
Cheetah1, Stolpen er galvanisert, men som du sier er jeg litt redd for boring. Har en bjelkedetektor, men stoler ikke helt på dem. Får håpe det går bra. Skal også bore litt mindre hull for spikerplugger.
Medlem
· Helsingborg
· 239 innlegg
Har du satt noen plater på den eller er det bare regler enn så lenge? For om du har festet reglene ordentlig og deretter skrur sponplater på, så stives det opp ganske mye...
Har festet en gipsplate men kommer til å ta den bort i morgen da jeg har tenkt å feste stolpen.Björn_Nilsson skrev:
Finnes det sponplater som er 13 mm?
Det nærmeste jeg finner er 12 mm og det duger ikke.
Sist redigert:
Klikk her for å svare