Noen som har erfaring med (eller meninger om) å bygge ut noe av markedets modulhus som for eksempel Smålandsvillan eller Älsbyhus? Hvilke spesifikke problemer kan man komme ut for som er unike for ut-/ombygging av modulhus? Konstruksjonsmessig er de så vidt jeg kan forstå veldig like "hvilket hus som helst".
- Hvordan kobles modulene til hverandre og kan det bli noen problemer der?
- Grunnleggingen på modulhuset er så vidt jeg forstår krypkjeller, dette bør vel ikke vanskeliggjøre? (Kanskje tvert imot?)
- Hva mer bør man ta i betraktning?
Vi vurderer å kjøpe et prefabrikkert hus, men vi vil på sikt gjøre visse modifikasjoner (uansett hvilken leverandør), så spørsmålet nå er om vi skal velge et billigere alternativ og senere ta ombyggingene, eller om vi skal ta en større kostnad nå og betale for "overkapasitet" i et antall år. Forskjellen i pris mellom de billigste alternativene (modulhus) og de dyreste (plassbygde hus som for eksempel Varbergshus) er betydelige.
Jeg tenker selv utføre modifikasjonene som i prinsippet består i en mindre utvidelse (20 kvm), en avveksling på overetasjen for å få en mer åpen planløsning samt endret vindusplassering på et par steder i huset. Beregningene overlater jeg til en konstruktør, men snekringen tenkte jeg selv stå for.
Jeg tar imot alle tips og råd med takk!