Så nå har jeg snakket med feieren. Han vil at man skal mure opp med tegl eller lettbetong, minst 7 cm tykt.

Veldig merkelig?

Hvis jeg stiller ovnen mot gipsen som det er, havner den på 10 cm, om jeg bygger en ekte vegg så er vi (7 + 5) 12 cm inn i rommet. Pluss overflatebehandling.

Edit: På Beijer sa de at Minerit blir bra nok...

Sist redigert:
Tyresö
Ring og spør hva forsikringsselskapet ditt mener, det er jo tross alt de som til slutt avgjør om veggen bak var tilstrekkelig brannsikker, hvis huset brenner ned. Jeg anbefaler deg å ikke gjøre noe før du har dokumentasjon på bygget som forsikringsselskapet har godkjent. Jeg vet at det er omstendelig, men du bør nok gjøre det sånn...

Tyresö skrev:
Ring og spør hva forsikringsselskapet ditt har for meninger, det er jo tross alt de som til slutt avgjør om veggen bak var tilstrekkelig brannsikker, om huset brenner ned. Jeg anbefaler deg å ikke gjøre noe før du har dokumentasjon på byggingen som forsikringsselskapet har godkjent. Jeg vet at det er omstendelig, men du bør nok gjøre det slik...
det var nok det beste i denne tråden

Tyresö
Fredrik.engdahl skrev:
det var nog det bästa i denna tråden
Takk! Endelig noen som forstår at man ikke skal leke med ilden.

Å ta inn forsikringsselskapets synspunkter er en god idé. Man skal imidlertid være forsiktig med å ta deres kommentarer som sannheter. De er ikke eksperter på bygningskonstruksjon, og hvis det kun er kontakt via telefon, kan de gå glipp av viktige detaljer. (Det får man vite om forsikringen må utbetales)

Hei igjen, takk for alle svar.

Ovnen havner 10 cm fra ubeskyttet vegg, for det er den godkjent for. Så enkelt...

Legger fliser under og setter tapet-fondvegg bak. Ovnen er en Attityd 100T om noen lurer.

(PS vi tar en annen feier, har blitt advart mot kommunens feier)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.