Tenkte å bygge en vegg på ca 2m og i den sette inn en tunnelpeis med innsyn fra 2 sider. Er det noen som har en tegning med hvordan man skal bygge for å oppfylle brannkravene, materialvalg osv. Peisen er en Lucy 14.
Byggemelding til kommunen skal jo også gjøres, hvilke dokumenter sendte dere inn?
Takk for innspill...
Byggemelding til kommunen skal jo også gjøres, hvilke dokumenter sendte dere inn?
Takk for innspill...
Vi installerer en tunnelpeis nå. Men vi murer et skall rundt av murstein. Vi skal ha synlig, men ellers kan man pusse vanlig lett murstein eller lignende. Så er det bare å bygge videre veggene til sidene hvis dere vil ha det lukket.F FamOlsson skrev:Tenk å bygge en vegg på ca 2m og i den sette inn en tunnelpeis med innsyn fra 2 sider. Er det noen som har en tegning med hvordan man skal bygge for at den skal klare brannkravene, materialvalg osv. Peisen er en Lucy 14.
Byggemelding til kommunen skal jo også gjøres, hvilke dokumenter sendte dere inn?
Takk for innspill…
Takk for info. Måtte du forsterke gulvbjelkelaget før du murer?Biggle skrev:
Den tidligere peisen stod på en betongplate, som er støpt på husets betongplate over krypkjelleren, under er det en søyle av lettbetong ned på berggrunnen (er krypkjeller).
Vi måtte støpe litt til på sidene, men det var enkelt ordnet.
Vi måtte støpe litt til på sidene, men det var enkelt ordnet.
Klikk her for å svare