hei
jeg skal bygge en terrasse, men har litt problemer med høyden på grunn av taket. høyden til terrassen kan være 220 cm på den lengre siden og i den andre enden (lavere siden) kan den være 210 cm hvis jeg kjører med 2 prosent helling. terrassen skal være 5 meter lang og 3,70 meter bred, og jeg vil ikke ha trepåler i midten. eller to trepåler i sidelengs. snøsone er Örebro 2,5. hva har dere for forslag. tusen takk for hjelpen.
jeg skal bygge en terrasse, men har litt problemer med høyden på grunn av taket. høyden til terrassen kan være 220 cm på den lengre siden og i den andre enden (lavere siden) kan den være 210 cm hvis jeg kjører med 2 prosent helling. terrassen skal være 5 meter lang og 3,70 meter bred, og jeg vil ikke ha trepåler i midten. eller to trepåler i sidelengs. snøsone er Örebro 2,5. hva har dere for forslag. tusen takk for hjelpen.
Er det ikke et uterom du skal bygge?ashkan1361 skrev:
hei
jeg skal bygge en veranda men har litt problemer med høyden på grunn av taket. høyden til verandaen kan være 220 cm på den lengre siden og i andre enden (lavere siden) kan være 210 cm om jeg går for 2 prosent helling. verandaen skal være 5 meter lang og 3,70 meter bred og jeg vil ikke ha trestolper i midten, eller to trestolper i bredden. snøsonen er Örebro 2,5. hva har dere av forslag. tusen takk for hjelpen.
Sjeldent man har 2% helling på et verandagulv.
ja faktisk en uterom og den som jeg hadde fortalt er for uterom taket.
Da må du se til helheten.ashkan1361 skrev:
2 grader for uteromstak er feil. Minst 4 grader bør det være.
Begynn å tegne inn taket så får du hva som kreves for resten
Trolig har du en altandør som skal kunne åpnes uten å treffe bjelkene i taket.
Til slutt får du høyder for gulvet.
Jo jeg bygde uterom og ny altan forrige vår og der var det trangt.
Jeg har 2 cm klaring for altandøren og takbjelkene
Alt dimensjonert for snøfaktor 2
Jeg lover at jeg regnet, målte og dobbeltsjekket mange ganger.
Finnes de som har måttet lage stygge utsparinger i takbjelkene når altandøren slår i dem.
tusen takk. det skal jeg tegne om igjen og tenke på døren også. takker
Klikk her for å svare