Hei!
Jeg har tenkt å bygge et sykkelstativ for vegg og er usikker på hvor holdbar min konstruksjon er. Tanken med byggverket er at det skal bli pent, men også praktisk.
Jeg har tenkt å feste to stykker lekter i furu på 45x70x2000MM i veggen. I disse lektene har jeg tenkt å bore fire stykker hull som er 40MM. I hullene ønsker jeg å lime rundstokk som skal fungere som armer for å bære syklene. To armer vil bære en sykkel, så hele stativet er ment å bære to stykker sykler.
Jeg lurer på om 45MM dybde for hengeanordningen vil klare vekten av syklene?
Andre tips til løsninger eller hvordan jeg kan tenke er også velkomne!
OBS. Bildene er ikke skalatro eller i riktig farge, men bare en indikasjon på hvordan jeg har tenkt at designen skal se ut.
Jeg har tenkt å bygge et sykkelstativ for vegg og er usikker på hvor holdbar min konstruksjon er. Tanken med byggverket er at det skal bli pent, men også praktisk.
Jeg har tenkt å feste to stykker lekter i furu på 45x70x2000MM i veggen. I disse lektene har jeg tenkt å bore fire stykker hull som er 40MM. I hullene ønsker jeg å lime rundstokk som skal fungere som armer for å bære syklene. To armer vil bære en sykkel, så hele stativet er ment å bære to stykker sykler.
Jeg lurer på om 45MM dybde for hengeanordningen vil klare vekten av syklene?
Andre tips til løsninger eller hvordan jeg kan tenke er også velkomne!
OBS. Bildene er ikke skalatro eller i riktig farge, men bare en indikasjon på hvordan jeg har tenkt at designen skal se ut.
Sist redigert:
Her kanskje du kan finne noen gode ideerL ludwigdanieloliwer skrev:Hei!
Jeg har tenkt å bygge et sykkelstativ for vegg og er usikker på hvor holdbar min konstruksjon er. Tanken med byggingen er at det skal bli pent, men også praktisk.
Jeg har tenkt å feste to stykker lekter i furu på 45x70x2000MM i veggen. I disse lekterne har jeg tenkt å bore fire stykker hull som er 40MM. I hullene vil jeg lime rundtstaver som skal fungere som armer for å bære syklene. To armer vil bære en sykkel, så hele stativet er tenkt å bære to stykker sykler.
Min fundering er om 45MM dypt for hengeanordningen vil klare trykket av sykkelens vekt?
Andre tips på løsninger eller hvordan jeg kan tenke er også velkomne!
OBS. Bildene er ikke i skala eller i riktig farge, men bare en pekepinn på hvordan jeg har tenkt at designen skal se ut.
https://happyride.se/forum/threads/cykel-i-laegenhet.483001/
Takk for tipset! Så om jeg eksempelvis borer 35MM og forankrer rundstaven bakfra med skrue. Hvor mye vekt tror du det tåler?T Tompafix skrev:
Klikk her for å svare