Jeg lurer på om det er noen her som har bygget spiskammer under en trapp. For øyeblikket er det 2 stk åpne "halvplantrapper" (se bilde) hvor vi tenker at vi skal ha et spiskammer under med dør (omtrent som på bilde nr 2)
Noen som har bilder på dette, hvordan det kan bli, eller kanskje til og med fraråder det.
Innså at første steg er å gjøre trappen "lukket", men hva da?
Alt går bortsett fra små barn som løper Men da blir det et tørrspekkeri eller tenker dere at det skal være svalt med hull gjennom yttervegg. Mye isolasjon blir det da, blir nok ikke mye plass igjen´. Men som sagt, bygg etter egen smak
Bygde du inn trappen, dvs satte veggen mot trappens side så trappen henger fortsatt for seg selv?
Eller er veggen bærende for trinnene?
Har vurdert å bygge inn vår rette (nesten, den svinger nederst) trapp bare.
Det problemet jeg kan se for meg er at hvis man har en 180 graders vinklet trapp og bygger igjen den helt, så kan det avhengig av bredde, trinn mm bli vanskelig å få opp og ned store møbler.
Fungerer utmerket å bygge igjen, men er nok bedre som bare oppbevaring enn som spiskammer tenker jeg.
Naboen gjorde det veldig enkelt for seg når han bygde igjen: tok overblitte biter av laminatgulvet han hadde lagt i gangen, saget til og skrudde på bakkanten av trinnene.
Jeg har vurdert å bygge igjen vår for å skape lagringsplass, hovedsakelig til ytterklær ut av sesong, men vi får trolig en mørkere gang og det er ikke så gøy. Kanskje hvis man bare bygger igjen under, men det ser nok ikke helt klokt ut, trodde jeg inntil jeg så "hundehuset"
Knuten er veggvalget, huset har slatspakkede siporex-vegger på godt og vondt, så lekter og slatspakket gips får det nok bli.
Ytterdøren brukes i prinsippet bare til gjester og tvillingvognen som skimtes står der mest for at den tar minst plass der. Og vi har ikke orket å selge den. Tvillingene er uansett gamle nok
Jeg har vurdert å bygge igjen vår for å skape oppbevaringsplass, først og fremst til yttertøy out of season, men trolig vil vi få en mørkere gang og det er ikke så gøy. Kanskje hvis man bare bygger igjen under, men det ser nok ikke helt klokt ut, trodde jeg inntil jeg så "hundehuset"
Knepet er valg av vegg, huset har slatspikkede siporexvegger på godt og vondt så det blir nok lekter og slatspikket gips.
Ytterdøren brukes i prinsippet bare av gjester og tvillingvognen som skimtes står der mest fordi den tar minst plass der. Og vi har ikke orket å selge den. Tvillingene er uansett gamle nok [bilde]
Fikk du til noe bra her? Er i gang med å gjøre noe lignende og ser etter litt inspirasjon.
hei, har du funnet en bra løsning? jeg har lignende trapp og vil bygge noe bra eller smart oppbevaring som deg
RRickard Ohlin skrev:
Jeg har vurdert å bygge igjen vår for å skape oppbevaringsplass, hovedsakelig til ytterklær utenfor sesong, men trolig får vi en mørkere gang og det er ikke så gøy. Kanskje om man bare bygger igjen under, men det ser nok ikke helt klokt ut, trodde jeg inntil jeg så "hundehuset"
Kruxet er veggvalget, huset har slatspacklade siporexvaggar på godt og vondt så det blir nok regler og slatspacklad gips.
Ytterdøren brukes i prinsippet bare til gjester og tvillingvognen som skimtes står der mest fordi den tar minst plass der. Og vi har ikke orket å selge den. Tvillingene er uansett gamle nok [bilde]
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.