Hei,

Tenkte å bygge en skyvedør med målene 120x250x4 cm.

Hvordan går jeg fram? Hvilke lekter skal jeg bruke, hvilke mål? Hvordan skal jeg plassere lektene? Hva isolerer jeg med? Hva dekker jeg lektene med?

Kan ikke komme på flere spørsmål akkurat nå.

Det hadde vært flott om jeg kunne få noen gode tips.

/Pitan
 
Du skal bygge tynt... Ta MDF 6 mm på begge sider, den er formstabil... I konstruksjonen kan du ha si 22 mm lekter for å skru i... Eller vil du ha en fetere dør, tar du 45 mm regler... Lim, skru... Så kommer spørsmålet om hvordan den skal sitte... Toppmontert eller skal du ha hjul i bunnen??
 
Døren skal være topphengt. Jeg har kjøpt skyvedørsbeslag fra De Jong som skal tåle et dørblad på 80 kg.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.