Skal bygge et lager nå i vinter/vår og ønsker bare noen tips om hvordan man bygger det så billig som mulig, men med visse krav.
Det skal være uisolert og bestå av 3 deler. En uten dør og to med dør. En del for hageredskaper og en del lager. Den åpne delen skal være vedskjul.
Tanken er å ha et trykkimpregnert fundament med terrassebord. Øvrige huset har liggende kledning, og det kan lageret også ha. Ingen vinduer, og dørene kan være enkelt bygget.
Ca 6*2 m tror jeg det kommer til å bli. Isolert.
Hva er det billigste taket?
Det skal være uisolert og bestå av 3 deler. En uten dør og to med dør. En del for hageredskaper og en del lager. Den åpne delen skal være vedskjul.
Tanken er å ha et trykkimpregnert fundament med terrassebord. Øvrige huset har liggende kledning, og det kan lageret også ha. Ingen vinduer, og dørene kan være enkelt bygget.
Ca 6*2 m tror jeg det kommer til å bli. Isolert.
Hva er det billigste taket?
Utsortert treverk fra trelastlageret eller byggevarehuset kan være en god idé. Selv om en planke eller bjelke er skadet, pleier det å være mulig å få ut en bit som fortsatt er ok. Om man deretter skjøter, laminere eller overdimensjonerer en del så spiller det mindre rolle om det er billig.
Det som naboen akkurat bytter ut eller det naboen byttet for flere år siden og nå vil bli kvitt, ofte kan man få brukte tegl/betongheller, takplater eller plastskiver gratis, og noen ganger kan man til og med få betalt om man fjerner alt.F Fixarjon skrev:
Hva har du i dag på taket? Hadde det ikke vært fint å ha samme tak og panel på boden?
Klikk her for å svare