8.142 lest ·
33 svar
8k lest
33 svar
Bygge på/bygge ut skorstein
Om feieren har vært og sjekket skorsteinen nylig så burde han skamme seg og definitivt betale tilbake hva det besøket kostet deg:x
Tar man dit noen med et kamera er det jo nettopp for å finne slike feil....
Tar man dit noen med et kamera er det jo nettopp for å finne slike feil....
Ja, det var vel flaks i uflaksen at du senket ned et kamera selv, men det ville være interessant å høre hvorfor du gjorde det, når du nylig hadde feieren der for å fotografere?A.Holm skrev:Skal dra pipen i dag, men tenkte i går at det ville være gøy å se hvordan det ser ut før. Så jeg rigget et GoPro-kamera sammen med en liten lommelykt som jeg deretter senket ned gjennom skorsteinen. Fant noe drøyt ca. 5 meter ned:
Over denne satt en mindre stein på skrå:
Måtte lage et lite hull rett over gulvet i andre etasje for å fjerne disse to.
Skal mure igjen hullene og dra pipen senere i dag, er det tenkt.
Synes det var merkelig at feieren ikke sa noe om disse steinene da han sjekket pipen med kameraet sitt. Han bør jo ha sett dem, synes jeg?
Mistenkte du fra starten at han ikke tok oppgaven sin på alvor?
I så fall skulle du vel ha varslet ham allerede på stedet?
Min egen filming ble gjort 2 dager etter at feieren hadde vært der.
Hvorfor? Tja, nysgjerrig av natur...
Skulle glidestøpe selv, og ville se hvordan det så ut før, så man kunne sammenligne litt før og etter.
Det var en skikkelig flaks at jeg sjekket, hadde fått store problemer om jeg hadde prøvd å dra gjennom ballongen.
Jeg senket ned kameraet en gang først uten å filme, andre gangen jeg senket det ned filmet jeg.
Har vanskelig for å tro at jeg skulle ha kunnet forårsake at steinen løsnet under første nedsenkning...
Veldig rart at feieren ikke hadde sett dette...
Nå er iallfall steinene fjernet, og hullene murt igjen.
Pipen er nå stripet tre ganger med mur/pussmørtel C og en siste gang med noe verre "keramikkmørtel"
Ser bra ut, skal filme om noen dager når det har herdet.
Så er det på tide å mure inn en stos i skorsteinen, så kan vi begynne å bygge opp Tulikivin!
Hvorfor? Tja, nysgjerrig av natur...
Skulle glidestøpe selv, og ville se hvordan det så ut før, så man kunne sammenligne litt før og etter.
Det var en skikkelig flaks at jeg sjekket, hadde fått store problemer om jeg hadde prøvd å dra gjennom ballongen.
Jeg senket ned kameraet en gang først uten å filme, andre gangen jeg senket det ned filmet jeg.
Har vanskelig for å tro at jeg skulle ha kunnet forårsake at steinen løsnet under første nedsenkning...
Veldig rart at feieren ikke hadde sett dette...
Nå er iallfall steinene fjernet, og hullene murt igjen.
Pipen er nå stripet tre ganger med mur/pussmørtel C og en siste gang med noe verre "keramikkmørtel"
Ser bra ut, skal filme om noen dager når det har herdet.
Så er det på tide å mure inn en stos i skorsteinen, så kan vi begynne å bygge opp Tulikivin!
Sist redigert:
Klikk her for å svare