Holder på og renoverer en gang.
Der har jeg tenkt å sette renoveringsgips på veggene. Ca 1,5m opp på den ene veggen sitter det en stikkontakt. Kan man bare sette gips over det eller må man fjerne det, og i så fall hvordan?
Vil ikke ha det der.

MVH Anders
 
Bygg ikke over stikkontakten for en vakker dag trenger du å komme til ledningene. Lag hull i gipsen og sett et deksel over. ;)
 
Eller sett klemmer (torix el. lignende) på ledningene samt merk ut hvor hullet er etter strømuttaket.

Om du angrer deg er det bare å skjære opp gipsen igjen...

Vennlig hilsen
Pete
 
Bygg ikke over. Jeg har brukt mange timer og bannskap på å lete etter overgipsede bokser.
 
Jeg gipset over et antall bokser som ikke ble brukt og satt litt "stygt" til. Jeg byttet derimot "strømsnorene" så det ikke fantes noen skjøter. Lett å bytte & komplettere med nye "snorer".
Men som alltid....... etter en tid trengte jeg en av boksene.
Heldigvis hadde jeg montert inn en plattjernbit 8) i boksen før overgipsing så det gikk lett å finne den igjen med hjelp av en magnet ;)
 
Hemmakatten
Både min mann og elektrikeren har bannet mye (de fant til og med opp helt nye bannord ;) ) over tette/gjemte uttak ved renovering av forrige hus. Det endte med at etter mye leting måtte vi sage opp hull i veggen for å komme til ledningene. :(
Så bygg ikke over om du ikke trekker om ledningene til eksisterende uttak.
 
Takker for alle svar jeg har fått.
Problemet er at der strømuttaket er, skal jeg sette opp en vegg.
Men dere har nok rett i at det er dumt å gjemme det, skal forsøke å flytte uttaket i stedet.

MVH Anders
 
SnickarPelle skrev:
Som heldigvis hadde jeg montert inn en flattjernsbit 8) i boksen før overpussing, så det var lett å finne den igjen ved hjelp av en magnet  ;)
Det der var en god idé! Selv om jeg ikke tenker å pusse inn boksene, hadde jeg vurdert at i-tilfelle-vi-en-gang-får boksene får tapet over seg
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.