Hei!

Jeg og samboeren min kjøpte en 50-tallsvilla i fjor. Renovering pågår for fullt, og vi begynner å nærme oss vår farstu. For øyeblikket ser det slik ut:
Helt uisolert, ca 150mm tykke vegger inkludert ytterpanelet (som er råtten). Pleksiglass til vinduene. Bygget på en uisolert såle.

Tanken er at vi skal bygge om den helt slik at den kan fungere som en hall. Problemet er sålen, den er ca 60mm lavere enn gulvet inne i huset. Håpet har vært å kunne legge fliser som går fra farstuen inn gjennom den nåværende ytterdøren. Men det hadde jo vært fint med litt isolasjon. Finnes det noen løsninger som ikke innebærer å bryte opp hele sålen og gjøre om? Det kunne gått an å heve gulvet innendørs litt, men ikke mye, da det er et lite avtrinn mellom kjellertrappen og en trapp opp til inngangsplanet.

Jeg har snublet over denne nettsiden:
https://www.ebeco.se/isolering/cable-board

Noen som har erfaring med disse? Kunne de kanskje fungert for meg, og er de gode nok? Eller finnes det noen annen mirakelløsning?

Har forsøkt å fatte meg rimelig kort, men det er vanskelig å ikke gjøre det rotete. Kompletterer gjerne med info om det trengs.
 
Hvordan har det gått med dette? Jeg har litt løse planer om å bygge inn og isolere vår farstu, og jeg er interessert i hvordan man skal løse isoleringen av gulvet.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.