38.300 lest ·
20 svar
38k lest
20 svar
Bygge om garasje til boligareal?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 innlegg
Også verdt å merke seg i denne sammenhengen er at man bør snakke med kommunen først. Det har jo vært tilfeller der man ikke får utvide boligen selv om man ønsker det.
Medlem
· Västra Götaland
· 245 innlegg
Når jeg ser på bildene, ser det ut som om egentlig alle tilkoblinger på badet får plass innenfor de samme bjelkene (sluk, servant og toalett går i en ganske rett linje). Det enkleste hadde jo vært å endre røret på veggen (1 i illustrasjonen) slik at det svinger inn i neste seksjon av bjelker. Da kan man ha et tverrgående rør som i dag (2), men unngå å gå gjennom bjelken.
Hvis dette er mulig, ville jeg nesten gjort denne endringen først, så er alle avløpsutfordringer løst, deretter er det vannet som gjenstår. Om man kan legge om også dette, er det jo ikke noe større problem å feste en lik bjelke uten modifikasjoner ved siden av den råtne. Selv om bjelken gir etter, virker det ikke som om noen har merket det på badet, så kanskje er det avrettet med flytesparkel eller noe? Det føles som om det mest handler om å forsterke nåværende. Jeg prøvde å illustrere hvordan jeg tenkte med bildet nedenfor.
Hvis dette er mulig, ville jeg nesten gjort denne endringen først, så er alle avløpsutfordringer løst, deretter er det vannet som gjenstår. Om man kan legge om også dette, er det jo ikke noe større problem å feste en lik bjelke uten modifikasjoner ved siden av den råtne. Selv om bjelken gir etter, virker det ikke som om noen har merket det på badet, så kanskje er det avrettet med flytesparkel eller noe? Det føles som om det mest handler om å forsterke nåværende. Jeg prøvde å illustrere hvordan jeg tenkte med bildet nedenfor.
Medlem
· Västra Götaland
· 245 innlegg
Klikk her for å svare