Er i forespørsels underlags fasen for vårt celleplast hus. Er det noen som har erfaring med å bygge med BEVA blokk eller lignende. Type bra konstruksjons ansvarlige, bra "celleplast byggere" etc.
 
Vi holder på å bygge et hus i celleplast
Fordeler som jeg ser
isoleringsverdien
enkelt å bygge bjelker over vinduer & dører
ingen uisolert bjelke som det normalt ellers blir
sterk konstruksjon
 
I fjor så jeg på Gotland en fyr som bygde (sannsynligvis) et pumpehus i minst 40 cm tykk celleplast.
I år da jeg kom forbi, var huset klart, pusset i kalk samt tegltak, det ble veldig pent.
Jeg er selv interessert i metoden. Er det noen som har funnet mer info om metoden eller muligens noen reportasje?
 
Tips på nettside:
http://www.malander.fi/
EPS -valuharkut
Kuvia
Der finnes det en hel del bilder, det står sikkert en hel del matnyttig informasjon også, men min kunnskap i finsk er minimal.

ps. www.dorocell.se fungerer også
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.