Hei, holder på med garasjen som skal bli grovinngang. Har brønn, så jeg ville ha vann også for å kunne spyle av, koble til høytrykk for å vaske bilen etc. etc.
Dette innebærer at jeg trenger å spore opp for 16pex cc 160 to vertikale linjer samt lage et større hull nederst for LKs monteringssett i betong hvor deretter blandebatterifestet skal sitte.
Ok å kjøre på, eller hva tror dere? Veggen er en kjernevegg som skjøter lettbetongdekke som er 50cc og 200mm dype til hver side av huset.
Veggen er hullstein ca 22cm med ca 3 cm puss.
Jeg er ikke bekymret for pexen som går inn noen centimeter, men med hullet som trengs bores 10 cm dypt med festet og LKs grip.
Merk at alt skal støpes tilbake, dog tenkte jeg i gips for enkelhetens skyld.
Takknemlig for tips!
Dette innebærer at jeg trenger å spore opp for 16pex cc 160 to vertikale linjer samt lage et større hull nederst for LKs monteringssett i betong hvor deretter blandebatterifestet skal sitte.
Ok å kjøre på, eller hva tror dere? Veggen er en kjernevegg som skjøter lettbetongdekke som er 50cc og 200mm dype til hver side av huset.
Veggen er hullstein ca 22cm med ca 3 cm puss.
Jeg er ikke bekymret for pexen som går inn noen centimeter, men med hullet som trengs bores 10 cm dypt med festet og LKs grip.
Merk at alt skal støpes tilbake, dog tenkte jeg i gips for enkelhetens skyld.
Takknemlig for tips!
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Om det ikke er veldig stor diameter på borehullet kan jeg ikke se noen problemer. Murt hullstein fungerer som en skalkonstruksjon og er ikke så følsom for hulltaking.
Ok. Synes selv det bør være greit. Men godt å få andre meninger også
Det er denne størrelsen.. Ca 28 cm.
Var mye større enn jeg trodde, lurer dog på om det finnes andre måter å gjøre det på som er greit å bygge inn, men fant ikke så mye info på LKs hjemmeside bortsett fra denne monteringssettet for innstøping.
Noen som har tips?
Det er denne størrelsen.. Ca 28 cm.
Var mye større enn jeg trodde, lurer dog på om det finnes andre måter å gjøre det på som er greit å bygge inn, men fant ikke så mye info på LKs hjemmeside bortsett fra denne monteringssettet for innstøping.
Noen som har tips?
Klikk her for å svare
