Skal gjøre et tappert forsøk på å bygge inn våre garderober, det vil si bygge en list fra garderobens topp til taket.
Målene ser ut som dette:
Høyde: (til tak fra garderobens topp) 34mm.
Lengder: 600mm, 2500mm, 80mm
Legger ved bilder som beskriver litt mer så man forstår bedre.
Det jeg har gjort hittil er å kjøpe en passbit som er 15x33mm, passer inn veldig bra i mellomrommet, og tenkte sage til den med en gjærsag for å få hjørnene 45 grader og passe fint på hverandre.
Det jeg lurer litt på er hvor jeg skal sette den fremre listen.
Skal den sitte akkurat over dørene, så det blir nesten en slett vegg opp til taket, eller skal den bare en bit inn, så den sitter på selve garderoberammen og ikke over dørene.
Deretter lurer jeg på hva som er den beste måten å feste alt på?
Jeg tenkte at man kunne skru innenfra garderoben og oppover, men det går ikke om listen går over dørene, skal man da i stedet skru fast de andre listene innenfra og så ta den ytre listen med skruer i hjørnene til de kortere ved siden?
Jeg ville ha satt en 34x45 regel som ramme oppå i kant med garderobestammen og skrudd den fast fra innsiden av garderoben. Trenger du å feste den i taket så bruk vinkelbeslag og fest i regelen og taket.
Selvfølgelig mal regelen, vil du ha hvitlakkert finnes sikkert en list i passende dimensjon.
/Martin
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.