Vi har en entré og ovenpå entréen så er det en balkong. Den har vi nå revet bort alt fra og skal bygge inn. Men jeg ble usikker på hvordan jeg skal "skarve" videre på bjelkene som kommer opp fra underetasjen. Hva bør man tenke på. Slik ser det ut nå:
Hånd plasserer plast på treplanker ved siden av en isolert vegg og ledning i et byggeprosjekt. En konstruksjon med trekledning, isolasjonsmatter og plastduk som dekker en del av bygget under ved renovering av balkongen og farstuen.

Dette er et forsøk i SketchUp for å gjenskape det:
Illustrasjon av balkongkonstruksjon med synlige bjelker og dør, fokus på hvordan reglene overlapper for støtte til framtidig innbygging.

Det er altså 45x145 som kommer opp nedenfra, men som er uthulte for entréens takbjelker og balkongens gulvbjelke. Bjelkene ser ut til å slutte ca. 1 cm nedenfor selve gulvbjelken. Kan man gjøre følgende:
3D-modell av en balkongkonstruksjon med trestendere og grønn bjelke som viser hvordan en ny vegg bygges på en eksisterende struktur.
Byggetegning i SketchUp som viser struktur av frittstående bjelker og veggseksjoner, del av renovasjonsprosjekt med farstu og balkong.

Legger på en 45x95 bjelke som rem/syll(?) på de oppkommende bjelkene. Deretter fortsetter jeg med 45x145 opp mot taket fra rem/syllen.

Leste litt på denne siden: https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/vaggar/ under "anslutning mot mellomgulv". Men kan ikke helt oversette deres tegning mot det jeg har. De snakker dog om kuldebroer. Skaper jeg en kuldebro ved å gjøre slik?
Det er isolasjon mellom 45x45 (spikerbjelke) og mellom 45x145 (hovedbjelke) samt litt ekstra isolasjon innenfor, mest sannsynlig en 45x45 til.

Det er ikke en bærende vegg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.