Skal bygge igjen en ytterdør på mitt hus.
Hvor tykk isolasjon trenger jeg, og i hvilken rekkefølge skal man ha alt, for eksempel skal jeg ha plast mot fukt? Hva skal jeg ha utenpå? Trepanel, vindsperre osv?
MVH Anders
Hvor tykk isolasjon trenger jeg, og i hvilken rekkefølge skal man ha alt, for eksempel skal jeg ha plast mot fukt? Hva skal jeg ha utenpå? Trepanel, vindsperre osv?
MVH Anders
(Utenfra) Trepanel->(lekt)->Vindsperre->Regler/med isolasjon)->Plast->Gips/spon->Tapet->Bilde
Hvis man har mer enn 150 mm isolasjon kan man sette plasten 45 mm inn fra innsiden. Da slipper man å spikre gjennom den hver gang man skal henge opp en hylle. Men det avhenger litt av hvor plasten er plassert rundt omkring kanskje?
Hvis man har mer enn 150 mm isolasjon kan man sette plasten 45 mm inn fra innsiden. Da slipper man å spikre gjennom den hver gang man skal henge opp en hylle. Men det avhenger litt av hvor plasten er plassert rundt omkring kanskje?
Så beror det på hvordan huset ellers er konstruert, er det et nytt/gammelt hus, finnes det plast i resten av konstruksjonen? Hvor mye isolasjon du har, avhenger av hvor tykk veggen er så klart, du kan jo ikke ha mer isolasjon enn det er plass til
og det er ikke bra å bare ha veggen halvfull med isolasjon heller 
Klikk her for å svare