Skal til å bygge hylleplan i min nybygde bod. Tenkte å bruke 2"x2" og ha en stående stender ~1/m og deretter legge 2"x3" liggende i tre ulike nivåer. Hvordan bygger man dem mest stabilt?
Vurderer å gå for 60cm dybde så de rommer flytteesker, er det et godt mål?
Hva bruker man helst som hylleplan...som er mest kostnadseffektivt?
//
M
Vurderer å gå for 60cm dybde så de rommer flytteesker, er det et godt mål?
Hva bruker man helst som hylleplan...som er mest kostnadseffektivt?
//
M
Til hylleplan ville jeg bruke vanlige ytterpanelsbord av typen 120X21 eller lignende. Fire stykker med litt mellomrom. Så ville jeg nok bare ha stående lekter i forkant og skru fast en list eller så i bakkant som de liggende hviler på.
Eller så ville jeg også bygge alt i panelbord, typ fire stykker stående, en list på hver side som hylleplanene hviler på, har bygget en lignende som står i boden og den holder for mye mer enn man tror. Billig blir det også. Min er beiset i brunt. Både billig og enkelt og ser pent ut.
Eller så ville jeg også bygge alt i panelbord, typ fire stykker stående, en list på hver side som hylleplanene hviler på, har bygget en lignende som står i boden og den holder for mye mer enn man tror. Billig blir det også. Min er beiset i brunt. Både billig og enkelt og ser pent ut.
hørtes ut som en skikkelig god idé. Sjekket og råspont 120*20 lå i samme prisklasse som panel 21*120 så kanskje skulle kjørt med det da? Hvordan skal man få opp alle spader og sånt på en plass-effektiv måte?
Klikk her for å svare