Bortsett fra at det finnes utrolige mengder plywood av forskjellige slag og tykkelser så ligger mye av bæringen i selve konstruksjonen. Du må lage en ordentlig tegning på hvordan du har tenkt deg det, så kan vi gi tips og råd om det rimeligvis vil fungere eller ikke.
Takk for alle synspunktene! Som ofte virker det som snarveier leder feil, så jeg dropper den ideen. Hadde gjerne kjøpt en stige, men de føles så uverdig dyre!
Jeg har imidlertid en 170x45-regel igjen + noen gulvplanker i massiv furu. Det går kanskje an å bruke til å bygge en trapp med? Virker det rimelig?
Jeg gjorde akkurat som i lenken, kappet ned en stor kallaxhylle til en trapp. Bare sørg for at alle "trinn" har støtte under og ikke hviler bare på plugg eller lignende. Jeg brukte furuhylleplan der jeg ikke kunne få hyllens hylleplan til å få ordentlig støtte og øverst for å få "trappen" litt ut fra veggen + et kosehjørne for kveldslæsning.
Fungerte utmerket, magisk nok finner jeg ingen bilder 😢
Ah, fru ftw!
Takk for alle synspunkter! Som ofte virker det jo som snarveier fører feil, så jeg slipper den ideen. Hadde gjerne kjøpt en stige, men de føles så uverdig dyre!
Jeg har imidlertid en 170x45-regel igjen + noen gulvplanker i massiv furu. Det går kanskje an å bruke til å bygge en trapp med? Virker det rimelig?
Høres mer ut som om du generelt er ute etter en rask budsjettløsning gitt løsningsforslagene.